Malacky 21. novembra (TASR) – Mesto Malacky podpísalo zmluvu o dielo na realizáciu elektronizácie samosprávy. Po zrealizovaní projektu vybavia občania desiatky záležitostí z pohodlia domova.
Začiatkom roka Malacky uspeli so žiadosťou o poskytnutie nenávratného finančného príspevku na projekt elektronizácie samosprávy. Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR podpísalo s mestom zmluvu v marci 2013. Prostriedky v hodnote takmer milión eur sú určené na elektronizáciu služieb samospráv Malaciek a Stupavy. Zdrojom financovania je Operačný program Bratislavský kraj. “Mesto už absolvovalo prvé pracovné stretnutie s dodávateľom. V súčasnosti sa rozbieha prípravná a inicializačná fáza projektu, ktorej výstupom bude zostavenie organizačnej štruktúry a projektového tímu, vytvorenie a schválenie projektových dokumentov, ako aj detailného projektového plánu. Projekt by mal byť dokončený koncom roka 2015,” uviedla Michaela Janotová z MsÚ v Malackách.
Ako dodala, “realizáciou projektu sa prispeje k zvýšeniu kvality a efektívnosti služieb samosprávy a k zvýšeniu spokojnosti občanov, podnikateľov a ostatnej verejnosti s miestnou správou. Elektronizácia zníži administratívne zaťaženie občanov pri vybavovaní záležitostí na úradoch, zvýši transparentnosť úradných procesov a skráti čas vybavovania úradných agend. Elektronizované budú tie služby, ktoré sú najčastejšie využívané a časovo najnáročnejšie.”
Obyvatelia Malaciek a Stupavy by mali mať do konca roka 2015 prístup k 49 elektronickým službám, o rok neskôr by mal informačný systém spracovať 15.000 elektronických podaní. Služby samospráv budú nielen zelektronizované, ale aj vzájomne poprepájané. Zníži sa tak počet administratívnych úkonov klientov pri vybavovaní úradných agend.
eg ed