Uvádza sa, že firma za dané roky preinvestovala viac ako dve miliardy eur. Na linkách sa objavovali stále nové modely, a aj počet zamestnancov od roku 2009 výrazne rástol. Dokonca v minulom roku prekonal hranicu 14 tisíc pracovníkov.
Mohlo by sa tak zdať, že bratislavská automobilka zažíva dobré časy. Nie je tomu ale zrejme tak. Objavili sa totiž informácie o tom, že udalosti vo vnútri firmy a tiež externé faktory nemeckého koncernu celú situáciu zmenia. Portál píše, že táto kombinácia zmien ovplyvní nielen danú automobilku, ale aj celý automobilový priemysel na Slvoensku.
Zrejme preto sa slovenský Volkswagen uchyľuje k razantným zmenám, vrátane výroby. Napríklad produkcia SUV vozidiel prejde od marca zo štvorzmennej prevádzky iba na trojzmennú. Cez víkendy sa totiž nebude vyrábať. Tiež menšie vozidlá New Small Family sa namiesto dvoch zmien budú vyrábať len v jednej.
“Z dôvodu zmenených rámcových podmienok, ako je napríklad zvýšená technická kapacita liniek, sústredenie sa na efektivitu s cieľom zefektívniť chod firmy do roku 2025 o 30% alebo ukončenie rozsiahlej fázy nábehov, dôjde vo Volkswagen Slovakia k úprave zmenových modelov vo dvoch výrobných segmentoch. V oboch prípadoch ide o zníženie o jednu zmenu,” tvrdí Michal Abramovič, hovorca spoločnosti.
Podľa portálu sa má vo Volkswagene pracovať s prirodzenou fluktuáciou, kedy sa za ľudí, ktorí z firmy odídu, nebude hľadať náhrada. Rovnako sa neplánuje predlžovanie zmlúv zamestnancom na dobu určitú a zníži sa aj počet agentúrnych pracovníkov.
“Volkswagen Slovakia bude pri úprave zmenového modelu postupovať s vedomím sociálnej zodpovednosti. Napríklad plánuje nasadenie spolupracovníkov v sesterských závodoch koncernu v okolitých krajinách či návrat kolegov z Audi Hungaria späť do ich materskej spoločnosti,” dodal hovorca.
Uvádza sa, že bratislavskému závodu vypomáhalo od novembra roku 2016 viac ako 500 zamestnancov sesterskej továrne Audi v maďarskom Győri.