Vranov nad Topľou 6. novembra (TASR) – Premeniť tradičnú školu na modernú bolo hlavným cieľom projektu, ktorý ukončila v týchto dňoch na svojej pôde Spojená škola internátna (SŠI) vo Vranove nad Topľou. Na realizáciu projektových aktivít i na rozšírenie svojej materiálno-technickej základne získalo spomínané školské zariadenie 137.000 eur z fondov Európskej únie.
SŠI vo Vranove nad Topľou navštevujú žiaci s mentálnym postihnutím. Jej riaditeľka Renáta Kopčeková TASR informovala, že úspešnou realizáciou projektu s názvom Alternatíva pre špeciálnu školu sa obohatil vzdelávací proces detí s hendikepom o množstvo noviniek. Školské zariadenie zaviedlo do praxe inovatívne formy vyučovania a zakúpilo viacero druhov učebných pomôcok pre potreby žiakov aj samotných pedagógov.
"Z prostriedkov projektu sme si zaobstarali interaktívne tabule, notebooky a ďalšie didaktické pomôcky či vybavenie pre kabinety pracovného vyučovania, ale aj telesnej, dopravnej, výtvarnej a dramatickej výchovy," ozrejmila Kopčeková. Ako ďalej uviedla, pozitívne zmeny pri vzdelávaní detí s mentálnym postihnutím dosiahla škola aj s pomocou nových foriem zážitkového vyučovania, tvorivej dramatiky i uplatňovaním princípov Montessori pedagogiky.
"Prostredníctvom týchto noviniek sa našim učiteľom podarilo zmodernizovať zaužívaný výchovno – vyučovací proces, urobili ho atraktívnejším pre žiaka, čím ho motivovali k lepšej školskej dochádzke, zlepšeniu individuálnych výkonov a v konečnom dôsledku viedli k jeho socializácii," konštatovala riaditeľka SŠI s tým, že 25 pedagógov absolvovalo počas realizácie spomínaného projektu zároveň psycho – sociálny výcvik.
Aktivity učiteľov školy boli v uplynulých mesiacoch zamerané aj na publikačnú činnosť. Sedemčlenný tím pedagógov spoločne vytvoril niekoľko nových metodických príručiek. Prvou z nich je Dramatická výchova pre špeciálne školy a ďalšia, ktorá nájde uplatnenie pri vyučovaní dopravnej výchovy, nesie názov Stop – pozor – voľno. "Zhotovili sme aj publikáciu Dva roky na našej škole, ktorá zoznámi svojich čitateľov s celý procesom realizácie projektu Alternatíva pre špeciálnu školu," uzavrela Kopčeková.