Nová kampaň proti sexuálnemu obťažovaniu žien v prostriedkoch hromadnej dopravy v Paríži a okolí vyvoláva protichodné reakcie. Portál Actu-Securite uvádza, že ženy teraz môžu na špeciálnej telefonickej linke nahlasovať akúkoľvek formu násilia či sexuálneho útoku. Vo videách na internete ako aj na propagačných materiáloch v MHD sú však muži zobrazení ako predátori – žraloci, vlci, medvede a podobne.
Užívatelia sociálnych sietí sa pozastavujú nad tým, prečo boli muži nahradení divokými zvieratami, a protestujú aj ochrancovia zvierat. Vedenie regiónu aj dopravnej spoločnosti sa obhajuje tým, že kampaň nemala nikoho diskreditovať a zvieratá sú v nej len symbolom. Šéfka centrálneho regiónu Île-de-France Valerie Pecresse uviedla, že si možno len ťažko predstaviť typického sexuálneho útočníka, a preto boli muži nahradení zvieratami. “Kampaňou nemyslíme mužov všeobecne, ale len nebezpečných predátorov,” uviedla.
“Nebol to medveď, kto ma z metra prenasledoval až domov, keď som mala 14…. To nebol vlk, kto ma napadol pri východe zo stanice, boli to chlapci, ktorí vyzerali úplne neškodne,” uviedla jedna z obetí na sociálnej sieti.
To, že použitie zvierat ako symbolov nebolo šťastné si myslia aj ochrancovia zvierat Organizácia Ferus uviedla, že “dvojnohých sexuálnych obťažovateľov musí priamo tešiť, že sú prirovnávaní k tak krásnym a silným zvieratám.”
Podľa minuloročného prieskumu sa obeťou sexuálneho obťažovania v hromadnej doprave stali takmer dve tretiny obyvateliek regiónu. Proti tomuto javu bojuje tiež 80 policajtov v civile, ktorí sa každý deň pohybujú medzi pasažiermi parížskeho metra.
Petit quiz pour @vpecresse. #StopHarcelement
Rejoignez le groupe F ! https://t.co/au9gIeaadD pic.twitter.com/zjn8z499EN— Le Groupe F (@LeGroupe_F) 6. marca 2018