Paríž 9. marca 2018 (HSP/Foto:Twitter)
Vo francúzskej metropole nedávno spustili novú propagačnú kampaň, ktorá najmä v prostriedkoch verejnej dopravy zobrazuje mužov ako zvieratá. To, že sú muži vyobrazení ako zvierací predátori sa nepáči verejnosti na sociálnych sieťach ako aj viacerým organizáciám na ochranu zvierat.
Nová kampaň proti sexuálnemu obťažovaniu žien v prostriedkoch hromadnej dopravy v Paríži a okolí vyvoláva protichodné reakcie. Portál Actu-Securite uvádza, že ženy teraz môžu na špeciálnej telefonickej linke nahlasovať akúkoľvek formu násilia či sexuálneho útoku. Vo videách na internete ako aj na propagačných materiáloch v MHD sú však muži zobrazení ako predátori – žraloci, vlci, medvede a podobne.
Užívatelia sociálnych sietí sa pozastavujú nad tým, prečo boli muži nahradení divokými zvieratami, a protestujú aj ochrancovia zvierat. Vedenie regiónu aj dopravnej spoločnosti sa obhajuje tým, že kampaň nemala nikoho diskreditovať a zvieratá sú v nej len symbolom. Šéfka centrálneho regiónu Île-de-France Valerie Pecresse uviedla, že si možno len ťažko predstaviť typického sexuálneho útočníka, a preto boli muži nahradení zvieratami. “Kampaňou nemyslíme mužov všeobecne, ale len nebezpečných predátorov,” uviedla.
“Nebol to medveď, kto ma z metra prenasledoval až domov, keď som mala 14…. To nebol vlk, kto ma napadol pri východe zo stanice, boli to chlapci, ktorí vyzerali úplne neškodne,” uviedla jedna z obetí na sociálnej sieti.
To, že použitie zvierat ako symbolov nebolo šťastné si myslia aj ochrancovia zvierat Organizácia Ferus uviedla, že “dvojnohých sexuálnych obťažovateľov musí priamo tešiť, že sú prirovnávaní k tak krásnym a silným zvieratám.”
Podľa minuloročného prieskumu sa obeťou sexuálneho obťažovania v hromadnej doprave stali takmer dve tretiny obyvateliek regiónu. Proti tomuto javu bojuje tiež 80 policajtov v civile, ktorí sa každý deň pohybujú medzi pasažiermi parížskeho metra.
Petit quiz pour @vpecresse. #StopHarcelement
Rejoignez le groupe F ! https://t.co/au9gIeaadD pic.twitter.com/zjn8z499EN— Le Groupe F (@LeGroupe_F) 6. marca 2018