Praha 31. októbra (TASR) – Mediálna skupina Central European Media Enterprises (CME) zaznamenala v 3. štvrťroku 60,6-% prepad jadrového zisku. Hlavnou príčinou je obmedzenie výdavkov na reklamu na rozvíjajúcich sa európskych trhoch.
Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) v trojmesačnom období od júla do konca septembra klesol na 3,5 milióna USD (2,7 milióna eur) z 8,2 milióna USD v rovnakom období vlani.
"Výsledky za 3. štvrťrok a celoročné vyhliadky signalizujú, že naše trhy sa nezotavujú," uviedol šéf skupiny CME Adrian Sarbu. "Nedokázali sme splniť naše ciele v oblasti tržieb a voľných finančných tokov." Dodal, že skupina za celý rok 2012 očakáva OIBDA 130 miliónov USD až 140 miliónov USD. CME pôvodne tento rok počítala s jadrovým ziskom na úrovni 160 miliónov USD.
Čisté výnosy CME v 3. kvartáli klesli na 140,1 milióna USD zo 165,5 milióna USD v rovnakom období vlani.
CME prevádzkuje televízie v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Na Slovensku vlastní televíziu Markíza a v Čechách televíziu Nova. Skupina v súčasnosti bojuje s poklesom tržieb z reklamy, keďže ekonomika regiónu je slabá a spotrebitelia obmedzujú výdavky.
Informovala o tom agentúra Reuters.
(1 EUR = 1,2962 USD)