Najväčšia sieť kaviarní na svete totiž očakáva, že Čína sa časom pre ňu stane významnejším trhom než Spojené štáty, keďže čínski zákazníci trávia v kaviarňach spoločnosti viac času a kupujú aj viac jedál než Američania. Informovali o tom agentúra AP a portál RTTNews.
Spoločnosť uviedla, že plánovaná expanzia by jej mala zabezpečiť, že do roku 2021 bude mať na čínskom trhu okolo 5000 kaviarní. V súčasnosti ich v Číne prevádzkuje približne 2300. Na porovnanie, v USA má Starbucks okolo 13.000 kaviarní. Na celkovom objeme tržieb amerického reťazca sa ázijsko-tichomorský trh v súčasnosti podieľa približne 13 %.
Pri porovnaní kaviarenských reťazcov Starbucks v kontinentálnej Číne jednoznačne vedie. V roku 2015 kontroloval okolo 74 % tamojšieho trhu, zatiaľ čo konkurenti ako McCafé firmy McDonald’s a Costa Coffee, ktorá patrí pod spoločnosť Whitbread, kontrolovali zhruba 9 % trhu každý.