Prievidza 12. marca (TASR) – Stavebné práce na ďalších etapách obchvatu mesta Prievidza budú pokračovať koncom roka 2014. Uviedla to dnes na tlačovej konferencii primátorka mesta Prievidza Katarína Macháčková. Dôvodom pozastavenia prác bolo odvolanie mesta Bojnice v súvislosti s trasou obchvatu a umiestnením navrhovanej stavby druhej etapy prvej stavby obchvatu. Tá sa nezhoduje s územnoplánovacou dokumentáciou Bojníc z roku 2006.
Mesto Prievidza ako príslušný stavebný úrad postúpil odvolanie Bojníc na Odbor výstavby a bytovej politiky Obvodného úradu v Trenčíne a ten vydal 25. februára rozhodnutie, ktorým toto odvolanie zamietol. "Momentálne už nič nebráni Slovenskej správe ciest (SSC), aby intenzívne začala pracovať na tých podstatných úsekoch budovania obchvatu," uviedla Macháčková.
Ako doplnila Macháčková, mesto Bojnice je teraz povinné prispôsobiť svoj územný plán plánu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK), keďže ide o vyšší územný celok a je nadriadený mestám. "Treba povedať, že tento obchvat je stavba nadregionálneho významu, čiže tu sa musí zohľadňovať všeobecný záujem," vysvetlila Macháčková a upozornila, že v termínoch výstavby ďalších etáp obchvatu došlo k posunu. "Začiatok výstavby je naplánovaný na koniec roka 2014 a jeho dokončenie na rok 2017," dodala.
Bojnice proti rozhodnutiu Obvodného úradu v Trenčíne nemôžu použiť riadny opravný prostriedok, toto rozhodnutie je teda právoplatné. Mesto však môže použiť mimoriadny opravný prostriedok, čo je preskúmanie prokurátorom alebo súdom. Ako uviedol primátor Bojníc František Tám, Bojnice momentálne neplánujú podať žiadosť o mimoriadny opravný prostriedok, niekoľkokrát však upozornil na to, že SSC ani mesto Prievidza s Bojnicami o obchvate nerokuje a nie je domyslené ani jeho technické riešenie. "Treba spraviť výkup pozemkov a môžeme o tom rokovať. Nikto sa tomu nebráni, ani poslanci mestského zastupiteľstva," upozornil Tám a doplnil, že dočasné riešenie obchvatu, teda vybudovanie kruhového objazdu pri Šľachtiteľskej stanici nie je dobré riešenie. Argumentoval ďalej tým, že sa pri trasovaní obchvatu nemyslelo na chodcov, ani na traktory technických služieb. Obchvat má podľa neho vylúčiť nákladnú dopravu z Prievidze, no tá sa má podľa jeho trasy presunúť práve do Bojníc. "Však už si povedzme raz pravdu, nezavádzajme zbytočne. Na Bojnice sa zabudlo, my to máme v územnom pláne poza stanicu technickej kontroly a už ťažko bude obchvat vedený takto. Treba nájsť riešenie," uzavrel.
Obchvat sa má budovať od mimoúrovňovej križovatky pri vstupe do Prievidze z Novák, cez polia za existujúcou priemyselnou zónou, ponad nákladnú železničnú stanicu a rieku Handlovku, s napojením na existujúci úsek pred priemyselnou zónou Prievidza Západ I. Pre dobudovanie druhej etapy stavby obchvatu už bolo vydané právoplatné územné rozhodnutie. Predmetný úsek komunikácie je v trasovaní od Opatovskej cesty cez okraj Šľachtiteľskej stanice cez polia, pred hospodárskym dvorom Kúty v katastrálnom území Bojníc sa trasa komunikácie odkláňa cez rieku Nitru na katastrálne územie Prievidze a vo vzdialenosti 300 metrov od čerpacej stanice Slovnaft sa napája na existujúcu trasu komunikácie I/64 smer Nedožery-Brezany.
UPOZORNENIE: TASR sa pokúsi získať stanovisko Slovenskej správy ciest.
UPOZORNENIE: TASR vydá k správe zvukový záznam.