Bratislava 31. januára 2020 (HSP/Foto:SITA-Alexandra Čunderlíková)
Rezort dopravy má rozostavaných 133 km diaľnic a rýchlostných ciest. Počas funkčného obdobia ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka sa rozbehli súťaže na desiatich diaľničných úsekoch v dĺžke 77 km. Za posledné 4 roky sa odovzdali diaľničné stavby v celkovej dĺžke 50 km. Išlo o projekty v rámci východu a severu Slovenska, kde je cestná infraštruktúra veľmi dôležitá pre rozvoj regiónov. Dnes bola vyhlásená aj dlhoočakávaná súťaž na tunel Višňové
„S čistým svedomím môžem povedať, že sme rozostavali Slovensko. Túto funkciu aj rezort budem odovzdávať svojmu nasledovníkovi s vedomím, že som urobil maximum. Samozrejme, nie sú to len cesty. Veľa práce sme urobili aj na železniciach. Som presvedčený, že výsledky budú cestujúci vidieť každým rokom. Potvrdzuje nám to aj narastajúci záujem ľudí o železničnú dopravu, ktorá má v posledných rokoch stúpajúci trend,“ uviedol minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.
Ministerstvo dopravy sa snaží tomuto meniacemu sa trendu prispôsobiť. Preto naďalej podniká kroky na zlepšenie, zefektívnenie a modernizáciu železníc. Svedčí o tom spustenie historicky prvých súťaží na dopravcu na slovenských tratiach, čo prinesie lepšie služby aj konkurenciu. Rezort dopravy si uvedomuje potrebu modernizovať trate a vozne po dlhých rokoch zanedbávania. Aj vďaka finančnej podpore Európskej únie sa dnes realizujú konkrétne projekty po celom Slovensku.
„V tomto volebnom období sme spustili najväčšiu modernizáciu na železnici za posledné roky. Verím, že ľudia to pocítia pri každodennom cestovaní aj vďaka rýchlejšej a bezpečnejšej preprave. Eurofondy nám pomáhajú modernizovať aj cesty I. triedy. Tie zostávajú našou prioritou, keďže slúžia predovšetkým vodičom v regiónoch,“ doplnil Arpád Érsek.
Rezortu dopravy sa po prvýkrát podarilo získať na cesty I. triedy dodatočné finančné prostriedky vo výške 200 miliónov eur, ktoré možno využívať v nasledujúcich štyroch rokoch. Ide o sumu, ktorá výrazne prispeje k zlepšeniu kvality a technického stavu slovenských ciest.
Ministerstvo dopravy podstatnú časť agendy venovalo aj praktickej pomoci pre vodičov. Výrazne sa znížili pokuty za jazdu po diaľničných úsekoch bez e- známky, rovnako aj pokuty za neabsolvovanie TK a EK, rozšírila sa sieť staníc kontroly. Prvýkrát, t. j. 1. februára 2020, sa bude dať okrem klasickej ročnej diaľničnej známky kúpiť aj známka platná 365 dní. Po novom tiež vodiči môžu používať autolekárničky aj po ich exspirácii, v prípade, ak sú nepoškodené. Rezort dopravy vytvára podmienky aj pre rozvoj verejnej dopravy. Postupne vznikajú záchytné parkoviská v blízkosti železničných staníc, aby ľudia mohli presadnúť z áut do vlakov. Ministerstvo dopravy pokračuje v rozvoji cyklodopravy a Slovensko dnes láme rekordy aj v cestovnom ruchu. Počet domácich a zahraničných turistov, ktorí chcú spoznávať našu krajinu, každým rokom rastie.
Redakciu informovala Karolína Ducká, hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby SR.