Po celý čas svojej existencie sme predkladali návrhy na zlepšenie postavenia autodopravcov, ale aj bežných vodičov na Slovensku. Za ostatné dva roky sme svoje návrhy predložili Ministerstvu dopravy, regionálneho rozvoja a výstavby, Ministerstvu vnútra ale aj poslancom a poslaneckým klubom v NR SR.
Aktívne sme sa zasadzovali za zníženie sankcií za omeškanie s vykonaním povinných technických a emisných kontrol vozidiel, za zmenu v oblasti nadmernej a nadrozmernej dopravy tak, aby sa znížil vplyv nepovolenej nadmernej prepravy na kvalitu našich ciest, zasadzovali sme sa za úpravu daňových a poplatkových povinností autodopravcov na Slovensku tak, aby toto zaťaženie bolo porovnateľné s podmienkami daňového a poplatkového zaťaženia v okolitých krajinách, najmä v Česku, Maďarskuá a v Poľsku, navrhovali sme legislatívne úpravy zákona o výbere mýta v časti používania palubných jednotiek a zníženia niektorých neprimerane vysokých sankcií za menej závažné porušenia zákona o výbere mýta.
Taktiež sme navrhovali Ministerstvu práce, sociálnych vecí a rodiny, aby prejednalo s partnerskými ministerstvami v krajinách EÚ konkrétne postupy, ktoré by zjednotili a najmä zjednodušili preukazovanie výšky mzdy vysielaných pracovníkov vyplývajúcimi zo smernice č. 96/71/ES o vysielaní pracovníkov v rámci poskytovania služieb a inými nadväzujúcimi európskymi predpismi zamedzujúcimi mzdovému a sociálnemu dumpingu. Pripomienkovali sme niektoré návrhy zákonov a európskych predpisov, ktoré sa týkali autodopravy.
Naše združenie nemá žiadny profesionálny aparát, napriek tomu sa snaží vyvíjať iniciatívy smerujúce k zlepšeniu podmienok v oblasti autodopravy, ktorá je dnes jednou z najkonkurenčnejších oblastí podnikania. Opakovane sme vyzývali ostatné organizácie, aby sa pridali k niektorým našim iniciatívam. Osobitne sme navrhovali spoluprácu združeniu ČESMAD Slovakia, ktoré je najväčším a najvýznamnejším združením autodopravcov u nás. Bohužiaľ, naše ponuky na spoluprácu sa nestretli s pochopením. Dôvody boli čiastočne osobné, ale boli to najmä vnútorné problémy v tomto združení, ktoré zabránili spoločnému postupu pri presadzovaní záujmov nielen členov UNAS, ale aj členov ČESMAD-u Slovakia a ostatných autodopravcov.
V súčasnosti naše združenie smeruje svoje aktivity k štandardizácii vzťahov a pravidiel spolupráce s Ministerstvom dopravy, výstavy a regionálneho rozvoja SR. Predložili sme návrh Memoranda, ktoré je momentálne na MDVSR v pripomienkovom konaní. Po jeho podpise sa vytvorí rámec užšej spolupráce pri riešení preblematiky konkurencieschopnosti slovenských podnikateľov v autodoprave. Toto Memorandum nie je určené len pre UNAS. Je koncipované pre široký okruh fyzických aj právnických osôb podnikajúcich v rôznych segmentoch autodopravy. Bolo by dobré, ak by sa do jeho prípravy a neskôr aj aplikácie zapojilo čo najviac týchto subjektov tak, aby sa vytvorila platforma reprezentujúca rozhodujúcu časť autodopravcov, ktorá by vedela tlmočiť stanoviská svojich členov a vo vzájomnej spolupráci pripomienkovala predpisy, majúce vplyv na prácu autodopravcov.