Britská vláda si však stále neuvedomila strategický význam e-bicyklov, klasických bicyklov ani elektromotorov. Najväčší pozitívny dopad by zaznamenali oblasti so slabou verejnou dopravou, kde by mohlo využívať bicykle viac ľudí. O štúdiu sa postaralo Centrum pre výskum energetických riešení (CREDS) v Oxforde.
Odborníci uviedli, že napríklad v Dánsku už desaťročia podporujú využívanie bicyklov, pričom tam už vybudovali cesty pre elektrobicykle spájajúce mestá s dedinami. Štúdia prichádza v čase, keď sa vláda snaží prísť na to, ako by sa ľudia mohli vrátiť do práce bez ohrozenia zdravia a zvyšovania úrovne uhlíkových emisií.
Tvrdia, že e-bicykle by boli efektívne najmä v ekonomicky znevýhodnených oblastiach, kde si obyvatelia nemôžu dovoliť kúpiť auto a je tam nedostatočná autobusová doprava. Vláda by preto mala nájsť spôsoby, ako motivovať ľudí k používaniu bicyklov.
“E-bicykle nám ponúkajú skvelú novú príležitosť na redukovanie využívania energie a uhlíkových emisií. Musia byť súčasťou hlavného investičného plánu v doprave s cieľom umožniť ľuďom cestovať spôsobmi, ktoré sú ekonomicky a environmentálne udržateľné,” povedal pre BBC News Nick Eyre z CREDS.
Kritici by však mohli tvrdiť, že vybudovanie ciest pre bicykle by bolo drahé a niekde aj nerealizovateľné. Problémy by nastali aj s krádežami. “Vieme, že existuje kultúra bicyklovania. V Oxforde sa bicykluje viac ako napríklad v Leedsi,” objasnil Eyre. “Je to sčasti aj preto, lebo Leeds je väčší a svahovitejší a sčasti preto, lebo k Oxfordu bicyklovanie jednoducho patrí,” vysvetlil.
Niektorí si myslia, že Británia je na pokraji revolúcie súvisiacej s dopravou v mestách. Vláda v súčasnosti konzultuje s verejnosťou používanie elektronických skútrov v uliciach. Mnohé organizácie zastupujúce chodcov aj motoristov sa však obávajú o bezpečnosť na chodníkoch i cestách.