Vývojári sa snažili prebrať technikov zvonením, varovnými kontrolkami, vibrujúcimi sedadlami či trasúcim sa volantom. Dokonca do vozidla posadili druhého technika. Každý pokus zlyhal. Plynulá jazda bola príliš upokojujúca a technici mali problém udržať pozornosť. “Sú to školení technici, ktorí sú tam, aby sledovali, čo sa deje,” cituje agentúra Bloomberg vývojového šéfa Fordu Raja Naira. “Je však v ľudskej povahe, že vozidlu dôverujete čoraz viac a nadobudnete dojem, že nemusíte venovať pozornosť situácii.”
Snaha prebudiť technikov napokon viedla k radikálnemu riešeniu. Ford sa rozhodol, že z vozidla odstráni nielen človeka, ale aj volant, brzdy a plynové pedály. Koncern tak úplne odbočil od prevažujúcej stratégie ostatných automobiliek, ktoré sa stále spoliehajú na to, že človek v kritickej situácii zasiahne do riadenia.