Rafaj píše, že lokálne si niektoré mestá polepšia, ale globálna záťaž a uhlíková stopa ostane tak či tak na našej planéte. “Nejde totiž len o samotnú prevádzku, ale aj o faktor ťažby surovín, a tiež výrobu, vrátane elektriny v elektrárňach, ktoré nabíjajú batérie. Práve na ich výrobu a neskoršiu likvidáciu sa viaže uhlíková stopa elektromobilu,” podotýka často opomínaný fakt Rafaj.
Vysoké emisie, ktoré vznikajú pri výrobe, sa podľa neho vykompenzujú po cca 4 až 10 rokov „bezemisnej“ prevádzky. Dopĺňa, že výroba 500-kilogramového akumulátora v továrni využívajúcej fosílne palivá vyprodukuje o 74 percent viac emisií než výroba vozidla so spaľovacím motorom.
“Elektromobily môžu síce pomôcť odľahčiť ovzdušie v mestách, z celkového pohľadu však nie sú o nič ekologickejšie než vozidlá s klasickým spaľovacím motorom.”
“Takže civilizácia – ideme opäť z dažďa pod odkvap. To len eurohujeri, čo sedia v Európskej komisii a europoslanci odtrhnutí od reality, voličov a národných štátov tlačia na pílu, v ruke ju však nikdy držať nebudú. Tak už to chodí so slniečkármi. Často pozerajú do slnka, ale pre oslepenie nič nevidia jasne,” zhodnotil.