“Pred piatimi rokmi sme sa rozhodli vyriešiť najnaliehavejšie dopravné problémy: účinnosť, komfort a rýchlosť. Dnes urobíme dôležitý krok smerom k dosiahnutiu tohto cieľa,” vyhlásil ešte vo štvrtok 12. apríla generálny riaditeľ spoločnosti HyperloopTT Dirk Ahlborn.
Prinesené rúry majú vnútorný priemer 4 metre. Z nich sa má vytvoriť uzavretý 320-metrový systém, ktorý bude funkčný ešte tento rok. V budúcom roku bude dokončený druhý celokovový systém s dĺžkou 1 kilometer stojaci na pilieroch vo výške 5,8 metra. Tie sa neskôr budú ďalej rozširovať. Kompletná kapsula pre cestujúcich sa v súčasnosti dokončuje v spoločnosti Carbures v Španielsku a ešte v tomto roku by sa mala namontovať.
Ako vraví Bibop Gresta, predseda spoločnosti HyperloopTT, v oblasti poistenia projektu spolupracuje s Munich RE. Okrem francúzskeho Toulouse majú výskumné centrum pre nákladnú a logistickú dopravu v Brazílii. Od svojho založenia v roku 2013 sa v HyperloopTT zhromaždil globálny tím pozostávajúci z viac ako 800 inžinierov, kreatívnych tvorcov a technológov v 52 multidisciplinárnych tímoch so 40 partnermi v oblasti podnikov a univerzít.
Okrem ústredia v Los Angeles fungujú pobočky v Abú Zabí, v Dubaji, v Toulouse, v Barcelone a dokonca aj v Bratislave. Spoločnosť HyperloopTT totiž v marci 2016 podpísala dohodu o budúcej výstavbe vysokorýchlostnej prepravy spájajúcej Viedeň, Bratislavu a Budapešť. Ďalšie dohody boli následne podpísané aj so Spojenými arabskými emirátmi, s Českou republikou (Brno), s Francúzskom, s Indonéziou, s Južnou Kóreou, s Indiou a s USA (prepojenie Cleveland-Chicago).