Volkswagen sa vlani v septembri pod tlakom amerických úradov priznal, že do dieselových vozidiel nainštaloval softvér, ktorý mu umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 miliónov v Európe.
Automobilka sa zaviazala, že do konca roka pošle majiteľom týchto áut presnejšie informácie o ďalšom postupe. Najväčší výrobca áut v Európe totiž napreduje s opravami len veľmi pomaly. Rok od vypuknutia škandálu dal v Európe do poriadku len zhruba desatinu vozidiel.
Ale spotrebiteľom v Európe sa tiež nepáči, že zatiaľ čo majiteľom v USA nemecký koncern okrem opravy či výmeny auta sľúbil aj finančné kompenzácie, oni sa musia uspokojiť len s opravou.
Predstavitelia EÚ vyzvali nemecký koncern, aby aj pre európskych klientov urobil viac. Rozdielny prístup VW k majiteľom áut na dvoch stranách Atlantiku označili za neférový.
Volkswagen však podobné návrhy odmietol s argumentom, že by tak mohol porušiť európske pravidlá o hospodárskej súťaži.