V rámci projektu boli uskutočnené tri krátkodobé zahraničné mobility vo Veľkej Británii. „Tie majú poskytnúť ich respondentom informácie o spôsobe využitia prvkov tvorivej dramatiky vo vyučovaní v anglickej škole a možnostiach ich využitia v školskej aj mimoškolskej činnosti detí,“ uviedla Kopčeková, ktorá je zároveň manažérkou projektu.
Všetky aktivity majú podľa jej slov viesť k hľadaniu možností aplikácie odpozorovaných činností zo zahraničia do procesu vyučovania v Spojenej škole internátnej vo Vranove nad Topľou. „Naši pedagógovia sa v oblasti aplikácie tvorivej dramatiky do vyučovania pohybujú už od roku 2009. Spolupracujú tiež so školami v podobe výmeny skúseností na metodickej úrovni, účasťou na divadelných súťažiach a tiež každoročným organizovaním Prehliadky dramatickej tvorivosti mentálne postihnutej mládeže na domácej pôde,“ konkretizovala aktivity školy jej riaditeľka.
Úlohou pedagogického zboru z dlhodobého hľadiska je dosiahnuť zlepšenie výsledkov práce s cieľovou skupinou detí z marginalizovaných rómskych komunít zo sociálne znevýhodneného prostredia. „Predpokladáme, že v dôsledku zmeny prístupu vo vyučovaní budú deti voči učiteľom dôverčivejšie a formovateľnejšie, viac si uvedomia svoje možnosti rozhodovať sa. To povedie k získaniu neutrality, rezistencie voči okoliu, v ktorom žijú a postupne sa znížia dôsledky bezprostredného negatívneho vplyvu okolia,“ povedala Kopčeková.
Škola získala na tento projekt finančnú dotáciu vo výške 7510 eur.