Firma A.R.K. zabezpečuje v Bratislave letnú a zimnú údržbu mesta. Na prvý pohľad slovenská firma je iba zásterka. Za spletitou sieťou firiem stoja 7 Mexičania, ktorým pritekajú peniaze Bratislavčanov. Napriek tomu, že táto firma s mexickými majiteľmi vytiahne ročne z mesta riadeného Ivom Nesrovnalom neuveriteľných 10 miliónov eur, bola splatná daň mexickej firmy v roku 2017 iba smiešnych 2.880 eur.
To isté sa udialo aj v minulých rokoch. Ide o neskutočné sofistikované tunelovanie mesta, pretože tak lukratívne podnikanie je jednoznačne vysoko ziskové, takže v nákladových položkách dochádza k navyšovaniu tak, že štát z toho nemá v konečnom dôsledku takmer nič, ak z 10 mil. eur tržieb dostane štátna kasa iba 2.880 eur.
Ako môže Bratislava a štát prosperovať, ak primátor Bratislavy dlhodobo živí premyslenú pavučinu firiem, ktorými napokon odtekajú peniaze Bratislavy na účty súkromných firiem ? Nemôže.
„ Preto budem ako primátor Bratislavy presadím, že všetky technické služby sa vrátia do pôsobnosti mesta“. Tieto lukratívne služby však vedenie mesta naopak ponechalo odčlenené od mesta, takže súkromné firmy ryžujú naše dane a tak to aj bude pokračovať pokiaľ nedôjde k radikálnej zmene v riadení mesta na úrovni primátora.
Ďalším exemplárnym príkladom tunelovania Bratislavy je spoločnosť vykonávajúca odťahovanie vozidiel. Prečo Bratislava neodťahuje vozidlá sama ? Prečo potrebuje opäť externú firmu ? Odpoveď je opäť banálne jednoduchá. Niekto potrebuje dobre zarobiť. Odťahovanie vozidiel zabezpečuje súkromná firma Car Towing, a.s., ktorá má síce ročné tržby vyše 700.000 eur, ale na dani zaplatila iba 7.511 eur. Táto spoločnosť už v roku 2014 čelila dôkazom, že nevykazovala DPH na niektorých faktúrach, čím jasne krátili dane. Ale všetko sa napokon „zmietlo pod koberec“. Takže všetko išlo po starom za primátorovania Nesrovnala a nevýhodné biznisy pre mesto pokračujú.
Ak odťahovanie vozidiel, letnú a zimnú údržbu bude mesto Bratislava vykonávať samostatne, tak ušetríme veľké peniaze – milióny eur. Do roka je možné opraviť všetky cesty v Bratislave z ušetrených peňazí. To je jednoduchý kľúč k zmene v Bratislave. Samozrejme mohol by som pokračovať desiatkami ďalších príkladov.
Bratislava uviazla v špirále nikdy sa nekončiacich a nesplnených sľubov, ale čo je ešte horšie – v špirále nevýhodných biznisov pre mesto Bratislava a tieto biznisy je potrebné ukončiť v mene budúcich generácii, ktorým tento štát zanecháme. Bratislava potrebuje stáť na pevných základoch, ale tie musia mať občiansky a nie podnikateľsky základ. Verejný záujem má mať prednosť pre záujmami špekulantov.
Redakciu informoval Ing. Viktor Béreš