Nemecko 14. septembra 2015 (HSP/Foto:Borgward)
Po veľmi dlhej prestávke sa automobilka Borgward chystá vrátiť na scénu. Nemci namotivovaní synovcom pôvodného zakladateľa firmy a čínskymi spoločnosťami odhalil svoj prvý automobil od roku 1960: BX7 SUV
Dizajn je skutočným prekvapením – nový Borgward vyzerá lepšie, než sa očakávalo. Na dizajne je jasne vidieť nemeckú dizajnérsku školu, čisté dizajnérske prvky, triezve farby a tvary. Maska chladiča je najkontroverznejšou časťou celého vozidla. Niektorým môže pripomínať modely americkej značky Buick. Okrem toho môžeme povedať, že auto je skutočne originálne.
Kosoštvorcové logo vpredu bolo vzkriesené a svetlomety sú spojené s mriežkou chladiča na spôsob BMW X5. Našťastie majú iný dizajn ako konkurent od BMW.
Borgward BX7 je pomerne široké auto. Široké blatníky, jednoduchá línia na boku a názov spoločnosti veľkými písmenami na zadku – konštruktéri chceli vybudovať retro auto, avšak nakoniec sa rozhodli implementovať základnú myšlienku zakladateľa spoločnosti Carla FW Borgwarda – dobré technické riešenie s moderným dizajnom. Ambície spoločnosti sú vysoké: celosvetovo chcú predávať až 500.000 vozidiel a priniesť na trh niekoľko nových modelov v nadchádzajúcich rokoch. Sídlo Borgwardu už nie je v Brémach, rodisku značky, ale v Stuttgarte – na rovnakej adrese ako sídlo nemeckej pobočky čínskej spoločnosti FOTON Group. Tá vlastníochranné známky Borgward a zrejme aj peniaze, pomocou ktorých sa tradičná značka chce vrátiť do života.
Podľa informácií je nové SUV pomerne veľké, hoci sa to z oficiálnych fotografií nezdá. V oficiálnej tlačovej správe sa píše, že dĺžka SUV je 4,7 metrov a existuje tu teoretická možnosť siedmich miest vo vnútri.
Veľkou otázkou obklopujúcou tento automobil je hnacie ústrojenstvo. Nikto presne nevie, ktorý koncern bude poskytovať pohonné jednotky, no informácie spomínajú „kvalitných dodávateľov“. Hovorilo sa o 2-litrovom benzínovom a naftovom motore. Prvá voľba poskytne výkon 224 koní, ktorý bude na všetky štyri kolesá prenášať 7-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorá používa elektronicky riadené lamelové spojky.
Pre ochranu cestujúcich je k dispozícii „Protect“ systém, ktorý ponúka nielen klasické bezpečnostné funkcie, ako je napríklad karoséria s vysokou pevnosťou a systémy airbagov, ale aj rôzne asistenčné systémy. Ide napríklad o asistenta kolízie, brzdového asistenta s detekciou chodcov, adaptívny tempomat a 360 stupňové kamery. Informačný systém bude mať k dispozícii hlavný displej s veľkosťou 12,3 palcov, ponúkne konektivitu so smartphonmi, či Wi-Fi hotspot. Zaujímavosťou bude aj takzvaná služba „Service Agent“: posádka bude môcť pomocou tlačidla kontaktovať call centrum a požiadať tak o pomoc napríklad s rezerváciou hotelu alebo vstupeniek do divadla. Núdzové tlačidlo SOS umožňuje zorganizovať situačnú pomoc vďaka špeciálne vyškolenému personálu.
Spoločnosť oficiálne predstaví auto prvýkrát na autosalóne vo Frankfurte už tento týždeň. Ich najvyspelejší model bude vybavený plug-in hybridný pohonom s celkovým výkonom 401 koní a elektrickým dojazdom približne 55 km.
V tejto konfigurácii spolupracuje 2-litrový zážihový preplňovaný 4-valcový motor paralelne s elektrickým motorom, ktorý poháňa len zadnú nápravu.
Čo je však šokujúce pri tomto automobile je jeho cena, ktorá sa odhaduje na 26.000 eur! Borgward by sa mal na scénu dostať v priebehu najbližších rokov. Spočiatku bude k dispozícii len v Číne – v roku 2016, ale o rok na to sa ho dočkáme aj v Európe.