“Neviditeľní chudobní” – tak agentúra MobData charakterizovala spotrebiteľa iPhonov. Ukázalo sa, že v Číne nemajú tieto “jablkové” výrobky (Apple) najviac v obľube podnikatelia a vysoko postavení úradníci, ale mladé dievčatá vo veku 18-34 rokov. Tieto dievčatá spravidla nie sú vydaté a vysokoškolské vzdelanie buď nemajú dokončené, alebo ho nemajú vôbec. Ľudia s vysokoškolským vzdelaním a priemerným príjmom si pritom vyberajú ústretovejšie telefóny od čínskych výrobcov, tvrdí prieskum. Značky OPPO a Vivo si vyberá predovšetkým stredná trieda s príjmami od 3 do 10 tisíc jüanov za mesiac (500-1500 dolárov), zatiaľčo značky ako Huawei a Xiaomi už spadajú do prémiového segmentu pre bohatých mužov. Spotrebitelia značiek Huawei a Xiaomi, ako zistila agentúra MobData, tvoria muži vo veku od 30 rokov, ktorí majú vyššie vzdelanie a ich mesačné príjmy sa pohybujú vo výške od 20 tisíc jüanov (2 900 dolárov).
Prečo si však tie najmenej zabezpečené vrstvy obyvateľov vyberajú tie najdrahšie smartfóny? Agentúra MobData dospela k záveru, že iPhone je stále považovaný za luxusný tovar. A práve preto sa tí, ktorí majú nízke príjmy, snažia túto skutočnosť skryť a siahajú po iPhone. To teda znamená, že smartfóny od Applu sú v Číne považované za akýsi ukazovateľ statusu, ako odhalil prieskum šanghajskej agentúry.
iPhony si zaobstarávajú prevažne mladí ľudia, ktorí síce nezarábajú veľa, ale chcú veľa míňať, a to aj peniaze svojich rodičov. Sputniku to prezradil čínsky odborník na internetové technológie Liu Xingliang
“Domnievam sa, že nízke príjmy nemusia nutne znamenať nízku kúpnu silu. Napríklad niektorí študenti, aj keď nemajú žiadne príjmy, sa stále spoliehajú na peniaze svojich rodičov a kupujú si drahé značkové smartfóny. Alebo tí, ktorí práve vstupujú na trh práce, veľa nezarábajú, ale míňajú peniaze svojich príbuzných alebo partnerov, aby uspokojili svoje vlastné potreby. A tí, ktorí zarábajú mesačne 5-7 tisíc jüanov, môžu byť zaťažení hypotékou, úverom na auto či záväzkami voči svojej rodine. A práve títo ľudia si nemôžu dovoliť drahé chytré telefóny. Preto si radšej vyberú oveľa jednoduchšiu vec.”