Takmer polovica používateľov virtuálnych asistentov v smartfónoch a iných zariadeniach si myslí, že táto technológia čoskoro porozumie ich pocitom. Až 42 percent ľudí si myslí, že im smartfóny budú čoskoro rozumieť lepšie ako ich priatelia. Dokonca až 6 ľudí z desiatich predpokladá, že zariadenia, ktoré vnímajú a reagujú na náladu človeka, budú o tri roky bežné. Chcú pritom, aby konali skôr na základe situácií ako povelov – stlmenie inteligentných reproduktorov pri vyslovení tajomstva (56 % používateľov), blokovanie notifikácií na inteligentných hodinkách, ak je človek zaneprázdnený (52 %), alebo aby aplikácie overili fakty na sociálnych médiách, ak zaznamenajú prekvapenie na používateľovej tvári (47 %).
Vo veciach výživy by podľa prieskumu verilo umelej inteligencii 34 percent používateľov virtuálnych asistentov, pričom človeku v tomto smere vyjadrilo podporu len 25 percent ľudí. Používatelia chcú tiež, aby im technológia pomohla identifikovať, keď sa im zhoršuje zdravie. Napríklad 57 percent ľudí sa vyjadrilo, že by chcelo, aby smartfón vedel identifikovať, že upadajú do choroby, skôr ako si to všimnú oni sami, a 54 percent by zase chcelo, aby inteligentné hodinky vycítili, že začínajú byť vystresovaní. Štyridsaťtri percent používateľov si tiež myslí, že by mali virtuálni asistenti rozhodovať o tom, kedy by mali navštíviť lekára, zubára či kaderníka.
S tým, že nám v mnohých aspektoch života pomáha technológia, však môžu naše mysle zlenivieť. Jedna tretina používateľov si napríklad myslí, že pre virtuálnych asistentov prestanú ľudia robiť vlastné rozhodnutia. Tridsaťštyri percent ľudí predpokladá, že pre nadmerné používanie asistentov stratí kritické myslenie a 31 percent používateľov predpokladá, že budú musieť navštevovať “telocvične mysle”, aby si precvičili myslenie.
Takmer polovica používateľov virtuálnych asistentov (47 %), ako sú Alexa, Google Assistant či Siri, si myslí, že od rôznych asistentov dostanú na rovnakú otázku rôzne odpovede. Podľa 41 percent opýtaných je pritom dôležité, aby mal ľudský pár kompatibilných asistentov. To, že sa rôzni virtuálni asistenti budú v ich domácnosti dohadovať ako ostatní členovia rodiny, si myslí 31 percent používateľov, no až 66 percent z nich si myslí, že takýto scenár bude bežný už o tri roky.
Celkovo 49 percent používateľov virtuálnych asistentov by ich chcelo využiť na automatické nakupovanie bežných vecí do domácnosti, 55 percent ľudí by zase využili služby asistentov na automatické platby účtov a 47 percentám by dokonca vyhovovalo, keby sa im starali o financie vrátane daňových priznaní. Opravy či reklamácie spotrebičov by umelej inteligencii chcelo na starosti nechať až 52 percent používateľov. Používatelia by chceli digitálne technológie využiť aj pri ochrane životného prostredia, napríklad 39 percent respondentov by ocenilo, ak by inteligentné hodinky merali ich dennú uhlíkovú stopu. Štyria z desiatich používateľov virtuálnych asistentov by zase chceli, aby upravili teplotu v miestnostiach či používanie vody, aby to bolo ekologickejšie.
Prieskum okrem iného ukázal, že by používatelia ocenili pomoc aj v oblasti rozšírenej a virtuálnej reality (AR a VR). Až 82 percent používateľov AR/VR predpokladá, že o tri roky budú napríklad na službe YouTube bežné interaktívne inštrukcie na rôzne aktivity, ako je varenie či opravovanie, prispôsobené potrebám používateľa. Šesťdesiat percent by prijalo, ak by mali hodinky, ktoré by im poskytli návod na opravenie takmer všetkého a 56 percent ľudí by sa chcelo s pomocou AR naučiť tancovať. Približne polovica používateľov AR/VR by tiež chcela, aby ich virtuálne avatary zastupovali na rôznych miestach v tom istom čase, ako napríklad v práci, škole či spoločenských stretnutiach. Viac ako polovica používateľov si myslí, že sa už o rok začnú avatary bežne používať na online schôdzkach a rovnaký počet už by takto svojho avatara chcel využívať.