„Vysúťažený bol dodávateľ posypového materiálu a priebežne sa dopĺňajú aj skládky posypového kameniva. Aktuálne má správa ciest v zásobe takmer 20-tisíc ton posypového kameniva a ďalších vyše 6-tisíc ton chemického posypového materiálu. Posypový materiál sa ešte bude priebežne dopĺňať počas zimy,“ uviedla Terezková. Ako ďalej dodala, priemerne sa počas zimnej sezóny v Košickom samosprávnom kraji spotrebuje 10-tisíc ton posypového kameniva a približne rovnaký objem chemického posypového materiálu.
V súčasnosti má Správa ciest KSK k dispozícii 67 sypačov, 27 nakladačov, 23 traktorov s radlicami, sedem snehových fréz, šesť nákladných vozidiel s pluhom, päť gréderov, tri nákladné vozidlá a jeden traktor – sypač. „Košický samosprávny kraj sa snaží obnovovať aj vozový park Správy ciest KSK. Začiatkom tohto roka bolo sedem zametacích vozidiel vybavených novými posýpacími nadstavbami,“ informovala Terezková.
Zimná údržba bude aj v nasledujúcej sezóne riadená z piatich dispečingov, ktoré zabezpečujú výkon na trinástich pracoviskách. Dispečerská spravodajská služba Správy ciest KSK začne fungovať od 1. novembra, pričom nepretržitá služba by sa mala v závislosti od počasia začať 1. decembra. Zimná údržba by mala trvať do 31. marca.
Najnáročnejšie na výkon zimnej údržby sú, štandardne, horské priechody. V rámci Košického samosprávneho kraja je to Soroška, Dobšinský kopec, Súľov, Grajnár, Poráč, Veľký Folkmár, Štósky kopec, Slanec, Dargov a Podhoroď – Ruský Hrabovec.
Údržba ciest počas minuloročnej zimnej sezóny stála kraj 5,5 milióna eur. Spotrebovalo sa viac ako 13-tisíc ton soli a celkovo cestári prepluhovali 102-tisíc kilometrov ciest, z toho viac ako 80-tisíc kilometrov v januári.