Do internetovej kampane najviac investuje Smer-Sociálna demokracia (Smer-SD), Progresívne Slovensko(PS)/Spolu a výraznú kampaň má aj strana Vlasť.
„Takmer polovicu z doterajšieho balíka reklamy nakúpili iba dvaja hráči – strana Smer a koalícia PS/Spolu. Dominuje Smer, ktorý na svoju internetovú propagáciu – najmä antikampaňové videá – už minul 314-tisíc eur, čo vychádza na 3-5 tisíc eur denne,“ približuje TIS. Dodáva, že vládna strana začala s intenzívnejšou kampaňou po Novom roku. Strop jej inzercie bol druhý januárový týždeň, v období od 5. do 12. januára, keď na videoplatforme minula 100-tisíc eur. „Je to viac ako väčšina konkurencie minula na online za celé doterajšie tri mesiace kampane,“ poukázala organizácia.
TIS uvádza, že strany v priemere investujú dve tretiny online balíka do sociálnych sietí a tretinu na reklamy v službe Google a videoplatformu Youtube. Do Google reklamy takmer vôbec neinvestujú strany Slovenská národná strana (SNS), Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) a Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO). Viac ako sociálne siete preferuje videoplatformu strana Borisa Kollára Sme rodina, ktorá na internetovú kampaň zatiaľ minula vyše 90-tisíc eur.
V uplynulom týždni výrazne vedie v online prostredí kampaň koaličnej strany PS/Spolu. Tá „drží krok“ so Smerom-SD, keďže na kampaň minula vyše 240-tisíc eur. Investuje viac do reklamy na sociálnej sieti „s modrým logom“. Za ostatných sedem dní minula koalícia takmer 40-tisíc eur, oproti šiestim tisícom vládnej strany Smer-SD.
Vlasť Štefana Harabina vedie výraznú kampaň v rozsahu najmenej 123-tisíc eur na sociálnej sieti a cez službu Google. TIS podotýka, že kampaň tejto strany je zo všetkých strán najviac orientovaná na online komunikáciu. Z jej doterajších výdavkov až tretina išla do internetovej reklamy. Dala tak podľa organizácie viac ako ktorákoľvek iná strana s reálnou šancou na vstup do parlamentu. Na druhej strane slabšiu internetovú kampaň vedie strana Andreja Kisku Za ľudí (22-tisíc eur) a Kotlebovci-Ľudová strana naše Slovensko, ktorá minula 3,4-tisíc eur.