Proti možnej zmene však okamžite vystúpili piloti. Upozorňujú na príliš časté varovania, ktoré by mohli rušivo pôsobiť na pilotov. Vyrušovali by ich od riadenia letu. “Ďalší bezpečnostný systém, ktorý bude na pilota škriekať, situácii nepomôže. Nechcite pilotov úplne zahltiť,” poznamenal pilot helikoptéry a právnik venujúci sa prípadom týkajúcim sa letectva Brian Alexander.
Debata o zvýšení bezpečnosti letovej prevádzky helikoptér vyvstala najmä preto, že nedeľňajší pád stroja bol následkom prudkého klesania v nízkej viditeľnosti. Systém TAWS aktuálne musia v USA mať helikoptéry záchranárov, no nevyžaduje sa u súkromných strojov.
Kým viacero pilotov tento systém vo svojich vrtuľníkoch nepovažuje sa posun vpred, opačný názor má odborník z Národnej rady pre bezpečnosť dopravy (NTSB) Peter Goelz. “Z pohľadu bezpečnosti neexistuje dôvod, aby stroje nemali varovný systém pred možnou zrážkou s terénom,” uviedol.
V súvislosti s nedeľňajšou tragédiou ústav súdneho lekárstva už oficiálne identifikoval všetkých deväť tiel obetí, predtým prebehla identifikácia priateľmi a rodinnými príslušníkmi.