Poliak sa viac-menej dištancoval od kriticky prijatej koncepcie ruského režiséra Dmitrija Čerňakova, ale zdôraznil, že svojmu partu dal maximum a interpretoval ho najlepšie, ako vedel. Výsledkom bolo vôbec prvé hučanie na moju adresu, skonštatoval. “Do Talianska budem chodiť už iba na dovolenku,” dodal.
Solidaritu vyjadrili tenoristovi medzičasom na sociálnej sieti stovky fanúšikov, niektorí ho však kritizovali. O podpore ubezpečil Bieczalu aj intendant svetoznámej milánskej scény Stéphane Lissner, ktorý Poliaka označil za jedného z mála dobrých tenoristov súčasnosti. Kvôli fanatickej časti publika nechcú viacerí speváci vystupovať v Miláne, dodal.
Sklamanie netajil ani ruský režisér predstavenia. “Realizoval som to, čo som zamýšľal bez toho, aby som akceptoval kompromisy. La Scala, skvelá operná scéna, ma vždy podporovala a obhajovala. Nepožadujem, aby sa moja réžia páčila každému. Kritika je v divadle normálnou vecou. To sa nedeje iba v La Scale, konštatoval Dmitrij Čerňakov, ktorému vytýkali priveľkú extravaganciu a priveľké vzdialenie sa od pôvodného libreta opery.
Mimochodom, publikum ocenilo úvodné predstavenie novej sezóny v Miláne 11-minútovým aplauzom. Najväčšie ovácie sa ušli nemeckej sopranistke Diane Damrauovej za kreáciu Violetty a dirigentovi Daniele Gattimu. Menej sa však napríklad páčili kostýmy protagonistov.
Otváracie predstavenie La Scaly, v ktorej hľadisku nechýbali taliansky prezident Giorgio Napolitano, predseda Európskej komisie José Manuel Barroso, módny návrhár Giorgio Armani, prezident automobilky Fiat John Elkann a množstvo ďalších osobností, venovali zosnulému exprezidentovi Juhoafrickej republiky Nelsonovi Mandelovi.
mž