„Mňa veľmi mrzí, že odborári nie sú ochotní dodržiavať ani základný atribút zákona, ktorý hovorí o trojdňovej výzve, aby nielen samospráva, ale aj záchranný systém a integrovaný systém dokázal zabezpečiť to, čo môže štrajk spôsobiť,“ dodal Polaček.
Odboroví predáci sa zatiaľ k situácii nevyjadrili s tým, že stanovisko poskytnú hneď po skončení štrajku.
O ôsmej hodine ráno nevyzerala situácia na košickej hlavnej stanici kriticky. Väčšina ľudí sa stihla dopraviť do práce a škôl pred začiatkom štrajku. Na zastávkach čakalo na spoj len niekoľko cestujúcich.
Odborári vstúpili do štrajkovej pohotovosti 11. marca a vo štvrtok 9. mája po neúspešnom rokovaní s vedením podniku do ostrého štrajku. Vyhlásenie štrajku zdôvodnili naplnením hospodárskych a sociálnych záujmov zamestnancov, ktoré malo nastať ich 10-percentným nárastom platov v tomto roku a o ďalších 8 percent od začiatku roka 2020. Do dvojhodinového štvrtkového štrajku sa 9. mája zapojilo vyše 97 percent vodičov DPMK. Ako ešte v stredu 8. mája uviedol predseda predstavenstva košického dopravného podniku Marcel Čop, vedenie DPMK ponúklo odborárom možnosť, aby hľadali rezervy v nákladoch podniku a ušetrené peniaze by išli na ich platy. Zároveň požiadalo odborárov, aby počkali do konca júna, pokiaľ bude pripravený ozdravný plán, ktorý má byť predložený na rokovanie košického mestského zastupiteľstva.