Terénne vozidlo Lada Niva
Tento sovietsky automobil, pôvodne navrhnutý pre jazdu na dedine, sa začal sériovo vyrábať v roku 1977 a čoskoro sa stal prvým SUV kompaktnej triedy na svete.
Legendárna Niva bola vyvážaná do viac než 100 krajín na všetkých svetových kontinentoch. Od Islandu cez Austráliu, Chile až po Japonsko.
Hodinky
Od konca 50. rokov 20. storočia sa ZSSR stal jedným z najväčších svetových vývozcov hodiniek a hodinkových mechanizmov. Je pravda, že sovietske značky hodiniek boli v zahraničí predávané pod miestnymi názvami ako Sekonda, Cornavin, Kardinal a ďalšie. Sovietske hodinky neboli slávne vďaka zvláštnemu designu, ale boli kvalitne zostavené, spoľahlivé a relatívne lacné.
Nákladné auto Kamaz
Model sovietskeho náklaďáku bol tak úspešný, že sa okamžite začal vyvážať do krajín po celom svete. Hneď prvý rok sa predalo niekoľko desiatok tisíc vozov. Nie je to tak prekvapivé, pretože Kamaz bol navrhnutý aj ako vojenský voz. Zaujímavým faktom tiež je, že prvý, kto získal Kamazy, bola skupina sovietskych vojsk v Nemecku (GSVG).
Skutočnosť, že tím Kamazu trinásťkrát vyhral prestížne Rallye Dakar, tiež hovorí o kvalite nákladného auta.
Fotoaparát Zenit
Export fotoaparátov sa stal pre ZSSR regularnym príjmom v roku 1948. Sovietska fotografická produkcia bola vyvezená do viac než 70 krajín. Najčastejšie boli vyvážané práve fotoaparáty Zenit a to nielen do rozvojových krajín, ale tiež do Nemecka, Talianska, Rakúska, Francúzska a Anglicka. Od roku 1960 do roku 1970 se zásielky do zahraničia zvýšili osemkrát. Asi štvrtina fotoaparátov bola vyvážaná do zahraničia.
S nárastom počtu exportovaných Zenitov sa znížila kvalita montáže a modelová rada začala postupne zaostávať za pokročilými zahraničnými modelmi. Kvôli tomu vývoz Zenitov na konci sovietskeho obdobia postupne upadol.
Osobný automobil Moskvič
Z celej série sovietskych automobilov si Moskvič na Západe obzvlášť zamilovali a najviac zapamätali rad Moskvič-408. Viac než 65 % vyrobených automobilov bolo vyvážaných do zahraničia. V Škandinávii bol automobil predávaný ako Moskvič Carat, vo Francúzsku ako Moskvič Elite 1360, v Anglicku ako Moskvič 408, v Nemecku ako Moskvich 408 a vo Fínsku ako Moskvitsh Elite a Elite de Luxe.
K uspokojeniu rastúceho dopytu vybudovalo bratské socialistické Bulharsko fabriku na výrobu Moskvičov. Bulharská verzia bola pomenovaná Rila (podľa názvu hory v juhozápadnom Bulharsku).
Naviac sa Moskviče montovali zo sovietskych súčiastok v Belgicku a vo Švédsku. Belgicko naviac vytvorilo spoločnú sovietsko-belgickú spoločnosť Scaldia-Volga pre realizáciu, obsluhu a montáž sovietskych automobilov v krajinách Beneluxu.
Fotoaparát LOMO
Vzácny prípad, kedy si sovietsku značku na Západe zamilovali nie kvôli kvalite, ale naopak pre jej nedostatok. Popularitu získal potom, čo si dvaja rakúski študenti kúpili v ZSSR tento sovietsky fotoaparát. Čoskoro si študenti všimli, že optika fotoaparátov vytvára zaujímavý skreslený obraz. Výrobcovia tradične nepovažovali za nutné postarať sa o kvalitu výrobkov tak, ako tomu bolo vo vzťahu k exportnej technike.
Nedbalosť zahrala v tejto situácii pozitívnu úlohu. Takzvaná Lomografia čoskoro zachvátila mnohé krajiny a tisíce lomografov (tí, ktorí fotografujú na LOMO LC-A) teraz hľadajú krásu vo vedome neštandardných záberoch urobených z neobvyklých úhlov. Mimochodom, vzorom pre vytvorenie fotoaparátu LOMO bol japonský fotoaparát Cosina CX-2.