Ako ukazujú dáta ZľavaDňa, už neplatí, že Slováci sú po Vianociach finančne vyšťavení. Január 2017 bol historicky najsilnejší od vzniku ZľavaDňa. Kým januárový obrat v roku 2016 bol 1,25 milióna eur, tento rok to bolo až 1,7 milióna, teda až 36-percentný nárast. Dokonca aj tradičný povianočný prepad predaja nebol počas posledných Vianoc taký výrazný a Slováci nakupovali aj tesne po sviatkoch.
V rámci ponuky na najväčšom zľavovom portáli viedlo jednoznačne cestovanie. Tohtoročný januárový obrat len v tomto segmente tromfol aj silný december v roku 2015 a tiež letné mesiace v minulom aj predminulom roku. „Za takýmto silným predajom v povianočnom období môžu najmä dva faktory. Jednak dobrá ekonomická situácia ľudí a zároveň naozaj vydarená zima s dostatkom snehu. Posledné dva roky bola zima slabšia s horšími podmienkami na lyžovanie,“ vysvetľuje riaditeľka ZľavaDňa Svetlana Tarageľová. Tento rok bolo síce málo zrážok, ale dobré podmienky na technické zasnežovanie, a preto sa dalo lyžovať na mnohých miestach Slovenska.
To, že Slováci mali záujem najmä o lyžovačky dokazuje aj to, že niekoľko týždňov boli najpredávanejšou ponukou celodenné skipasy do viacerých stredísk na Slovensku. Predali sa ich tisíce. „Akonáhle sa zmenilo počasie, reagujú aj ľudia a zmenili preferenciu na aquaparky,“ dodáva Tarageľová.
Nerástol však len dopyt po cestovaní, Slováci nakupovali vo veľkom aj ozdravné procedúry, či rôzne tovary. Naznačuje to rastúcu ekonomickú silu Slovákov, v porovnaní s minulým rokom. Niekoľkonásobne oproti minuloročnému januáru rástol aj dopyt po gastronómii.
Redakciu informovala Lucia Čížová z Divino, Juicy PR agency.