Izrael dáva na výskum a vývoj až 4,25% HDP. Jeho high-tech priemysel tvorí 45% exportu. V posledných rokoch výrazne investuje práve do inovácií v automobilovom sektore. S izraelskými start-upmi, ktoré sú jedny z najvyspelejších na svete, bude spolupracovať práve automobilka Škoda, ktorej vývojové centrum Škoda Auto DigiLab už má dokonca svoju pobočku v Tel Avive.
“Škoda Auto chápe mobilitu ako ucelený systém zložený z vozov a služieb. DigiLab sa tejto koncepcii dôkladne venuje,” vraví Andre Wehner, šéf digitalizácie v automobilke, podľa ktorého “autopriemysel prejde v nasledujúcich desiatich rokoch väčšou zmenou ako za doterajších 50 rokov”. Bol vypracovaný program Strategie 2025, ktorým by sa Škoda stala nielen výrobcom automobilov, ale aj poskytovateľom služieb spojených s mobilitou.
Projekt Guardian sa zameria na nový bezpečnostný systém, ktorého základom je aktívny senzor spojený s kamerou s rybím okom. Ten rozpozná, na ktorom mieste sa v aute sedí a prepočíta váhu jednotlivých osôb na upravenie sily vystrelenia airbagov, a či sú osoby pripútané. Senzory budú vozidlo chránit aj proti zlodejom.
Ďalší praktický projekt Anagog využíva algoritmy strojového učenia a mobilnej umelej inteligencie na zistenie voľného miesta na parkovisku tak, že zaregistruje vodiča blížiaceho sa k autu a po odchode z parkoviska ihneď ponúkne uvoľnené miesto ďalším vodičom.
Start-up XM Cyber, kde pracujú aj ľudia predtým pôsobiaci v izraelských bezpečnostných zložkách, sa zameriava na prevenciu kyberútokov. Spoločnosť Otomono vyvíja systém monitorujúci úroveň bezpečnosti vodiča a podľa toho môžu napríklad poisťovne upravovať ceny poistení.