Šach – mat. Ako ruský novinár zmietol bývalého amerického veľvyslanca na Ukrajine: Zábavné čítanie o smutnej americkej realite dneška

Bratislava 13. januára 2021 (HSP/Foto:Screenshot YouTube)

 

Rozhovor Vladimíra Solovjova s bývalým americkým veľvyslancom na Ukrajine je názornou ukážkou toho, ako americká propaganda už stratila dych a nemá viac svet čím ohúriť. Americký hosť bol zrelý na uterák

Vladimir Rudolfovič Solovjov
Na snímke vľavo ruský televízny a rozhlasový moderátor Vladimir Rudolfovič Solovjov a vpravo John Edward Herbst, bývalý americký veľvyslanec na Ukrajine

Ruský televízny a rozhlasový moderátor Vladimir Rudolfovič Solovjov (rusky: Владимир Рудольфович Соловьёв, anglický prepis: Vladimir Rudolfovich Soloviev/Solovyov) známy z televíznej šou kanála Rusko 1 „V nedeľu večer s Vladimírom Solovjovom“ urobil rozhovor s Johnom Edwardom Herbstom, bývalým americkým veľvyslancom na Ukrajine z rokov 2003 až 2006.

Reklama

Tento rozhovor vzbudil záujem aj v zahraničí (prevzal ho napríklad český server novarepublika.cz založený europoslancom Ivanom Davidom), pretože Solovjov v ňom obhajcu amerického impéria doslova rozsekal na kusy. Prinášame jeho prepis, pretože pekne ukazuje relatívnosť demagógie režimu, ktorý sám seba povýšil na ideál.

Solovjov: Ako sa postaviť k tomu, čo sa dnes deje v Spojených štátoch? Ja som síce relatívne mladý človek v porovnaní napríklad s Bidenom alebo Pelosi, skôr patrím ku generácii ako Kamala Harris, ale za svojho života si nepamätám takýto druh krízy amerického politického systému. A vôbec sa z toho neteším. Z hľadiska ostatného sveta je to mimoriadne zlé a veľmi nebezpečné.

Reklama

Herbst: Ja som od vás trochu starší a pamätám sa na naše problémy a nepokoje zo 60. rokov. A môžem porovnať dnešnú situáciu s tými časmi. Ten dnešný konflikt je horší než vtedajší. Vtedy existoval konflikt, ale teraz je ten konflikt, povedal by som, ešte silnejší. A vo všeobecnosti, kým vtedy boli masmédiá viac či menej objektívne a ako  celok smerovali trochu doľava, teraz sú tu médiá, ktoré sú úplne vľavo, potom sú médiá, ktoré sú úplne vpravo a ľudia sledujú len tie kanály, ktoré hovoria to, čo chcú počuť. A preto je dnes ťažké byť objektívnym človekom. A to je aj dôvod, prečo je dnes u nás rétorika z obidvoch strán tvrdšia než v minulosti a ochota načúvať druhej strane je omnoho menšia, než pred päťdesiatimi rokmi.

Solovjov: Lenže pred päťdesiatimi rokmi nedošlo k útoku na Kongres. Naposledy útočili na Kongres v roku 1814 Briti. Ani v časoch protestov spojených s vojnou vo Vietname a hnutím Čiernych panterov sa niečo také nestalo.

Herbst: To je pravda. Preto je to dnes horšie. A to, čo sa stalo pred týždňom, akési povstanie či demonštrácia v Kongrese, bol pokus zabrániť procesu ustanovenia nového prezidenta, Joea Bidena. To bol veľmi vážny krok, vážne narušenie nášho politického systému. Trump v tom hral veľkú rolu a ľudia ho za to veľmi kritizujú.

Solovjov: Amerika sa mala okamžite zapojiť a vystúpiť na strane amerického ľudu, vpustiť do Ameriky vojská, aby ochránila Ameriku pred tým, čo sa v nej deje – takéto vtipy sa dnes už robia všade. Lebo čo bol podľa vás Majdan? Urobili to vnútorní ukrajinskí teroristi? A tí demonštranti, ktorí v Gruzínsku vtrhli do budovy parlamentu, to bol kto? Vnútorní gruzínski teroristi? V Kirgizsku, v Bielorusku… Kde je jednotné kritérium? Alebo keď bývalý veľvyslanec v Moskve McFaul prepadol hystérii, že ak si dovolíme skvelých Bielorusov porovnávať s tými, ktorí vtrhli do Kapitolu, tak ničomu nerozumieme, a všetkých nás zablokujú. Ako tomu má celý svet teraz rozumieť?

Herbst: To sú úplne rozdielne situácie. U nás boli voľby, a ak tomu rozumiem, tak skoro všetci chápu, že boli veľmi čestné a slobodné.

Reklama

Solovjov: John, kto toto povedal? Veď samotný váš prezident tvrdí, že nie!

Herbst: Máte pravdu, prezident povedal, že nie, lenže on má k dispozícii veľa schopných advokátov, ktorí sa obracali na súdy v mnohých štátoch…

Solovjov: Ale John, advokátov má aj Lukašenko, a aj tí sa obrátili na súdy a Lukašenko všade vyhral. Advokátov mal aj Janukovyč, a aj on všetky spory vyhral… 75 miliónov Američanov volilo Trumpa a neuverili volebnému systému Ameriky.

Herbst: Nepovedal by som, že 75 miliónov, ale máte pravdu, že milióny Trumpovi verili. Ide však o to, že jeho advokáti sa obracali na súdy a sudcovia, dokonca aj republikánski, hovorili, že nie sú dôkazy pre Trumpove tvrdenia.

Solovjov: Samozrejme. To isté hovorí aj Lukašenko.

Reklama

Herbst: Áno, lenže my vieme, že systém v Bielorusku nie je demokraciou. U nás máme starú demokraciu…

Solovjov: John, a to hovorí kto? My vieme, že systém v Amerike nie je demokracia. Stará demokracia? Nemáte priamu voľbu prezidenta, máte hlasovanie poštou, ktorému Trump neverí. Keby sa také voľby konali v ktorejkoľvek inej krajine sveta, tak ani jedno americké veľvyslanectvo by takéto voľby nenazvalo čestnými a spravodlivými. U vás máte možnosť nominovať kandidátov krajne obmedzenú, šialene závislú na peniazoch, veľmi komplikovaný systém zratúvania hlasov, okrem toho v mnohých vašich štátoch nie sú k voľbám pripustení pozorovatelia, nepreverujú sa dokumenty, nie sú inštalované videokamery, neverifikujú sa volebné lístky podľa systému uznávaného v celom svete…

Herbst: My dodržiavame princíp čistých volieb. To neznamená, že neexistujú problémy, ale o tom, o čom hovoríte, mal Trump možnosť priniesť dôkazy.

Solovjov: Lenže to nehovorím ja, ale váš prezident vo funkcii a predstavitelia jednej z dvoch vašich hlavných politických strán. To nehovorím ja z Moskvy, to hovoria sami Američania, ktorí ukazujú videá, a ktorí sú blokovaní na Youtube.

Herbst: On to síce hovorí, ale nedokázal to a mal veľa možností to urobiť.

Solovjov: No iste, ak váš Najvyšší súd prípad odhodí bez toho, aby ho prejednal, nad čím republikáni krútia hlavou, že si asi z ľudí robia srandu, že to ani nie je možné takto porušiť predpísaný postup. Ako to, že nedokázal? Použili rovnaké matematické metódy ako Američania – presnejšie, proamerická opozícia v Rusku – na označenie našich volieb za neférové. Keď Trump ukazuje použité podvrhy, oni hovoria: nie, nie, to nechceme vidieť, to nemôžeme vysvetliť. Ale keby Amerika dozorovala voľby v Amerike, dokážete si predstaviť, že by Pompeo povedal, že voľby boli výborné a čestné? Nikdy!

Herbst: Ide o to, že Trump vystupoval iba vo svojom vlastnom záujme a bol ochotný všetko prekrútiť, len aby sa udržal hore. To sa mu nepodarilo. My máme starý systém nezávislých sudcov, a tí v mnohých prípadoch povedali, že Trumpovi advokáti nedokázali, že voľby neboli čestné.

Solovjov: Aké nezávislé súdy, kde ste ich našli? Ak na vašom Najvyššom súde je rad sudcov menovaných republikánmi, ktorí vyznávajú konzervatívne zásady, a druhý rad sudcov je menovaných demokratmi, a jedna z vojen bude teraz o Najvyšší súd, tak aký je to nezávislý systém, ak sú politickými nominantmi?

Herbst: My chápeme, že ľudia často bývajú stúpencami jedného alebo druhého politického tábora, ale ak sa človek stane sudcom Najvyššieho súdu, pretože ho menoval prezident za jednu stranu, to ešte neznamená, že ten sudca je na prezidentovi a jeho politickej strane závislý.

Solovjov: A teraz bude nasledovať ďalší pokus demokratov o zmenu počtu sudcov Najvyššieho súdu, a nebude to náhoda…

Reklama

Herbst: Podľa vašej logiky by nemohol byť žiadny sudca nezávislý.

Solovjov: Nie podľa mojej. Ja teraz hovorím len to, čo hovorí americký politický establišment. Pripomínam Bidena a Pelosi, ktorí kričali na republikánov, že nesmú menovať ďalších sudcov, kým nebude zvolený nový prezident. A pripomínam, že Тhemis má zaviazané oči.

Herbst: To je dôkaz toho, že sa každý politik snaží niečo zo situácie získať. Preto Biden takto vystupoval, aby tí, ktorí ho podporujú, boli pripravení pracovať v záujme jeho víťazstva.

Solovjov: To teda znamená, že ide o politiku, takže sú to politickí nominanti. To je dôležitá vec – ak sudca nerozhoduje na základe precedensu, ale na základe svojho politického videnia práva, tak potom odchádzate od nezaujatosti Themis k jej politickej angažovanosti.

Herbst: Prijímám Vaše tvrdenie, že je vždy je tu hrozba, že sudca bude rozhodovať podľa politického názoru a nie podľa práva – to je vždy nebezpečné a možné. Ale náš systém neumožňuje, aby prezident zavolal guvernérovi alebo sudcovi, že musí rozhodnúť určitým spôsobom.

Reklama

Solovjov: Čo kričali celý rok Black Lives Matter (BLM)? A liberálne médiá ich ukazujú a hovoria: samozrejme, náš súdny systém je nespravodlivý, naše väznice sú preplnené čiernymi, zatiaľ čo bieli dostávajú tresty menej často a kratšie.

Herbst: To je radikálna politika, ktorá je teraz pre nás veľkým problémom. To však neznamená, že náš právny systém nie je nezávislý.

Solovjov: Váš súdny systém zlyhal a BLM vám to celý rok hovorí. A keď teraz vravíte, že súdny systém za Janukovyča bol menej spravodlivý a čestný než v Amerike… (smiech). Voľby ste vtedy označili za sfalšované, a preto bolo vyhlásené tretie kolo. Vyhláste teda aj u vás tretie kolo volieb, ak toľko vašich ľudí kričí, že voľby boli sfalšované.

Herbst: Náš nezávislý súdny systém to posúdil a nenašiel dôkaz toho, čo oni kričia.

Solovjov: Váš systém teraz blokuje vyhlásenie, že voľby neboli čestné. Vy idete cestou, akú by si Ukrajina, ba ani neskorý ZSSR ani nemohli vymyslieť. Ak budete aj naďalej tvrdiť, že vaše voľby boli čestné, tak na vás na každom rohu budú vyťahovať Trumpa. Ak polovica Američanov nepovažuje Bidena za čestne zvoleného prezidenta, je to hrozné pre USA aj pre celý svet. A polovica amerických voličov, to je viac ľudí, než ich prišlo v Kyjeve na Majdan. Sú to „vnútorní teroristi“, ktorí zabili niekoľko ľudí. Na Majdane chránili Janukovyča neozbrojení policajti, ale u vás zabili štyroch ľudí.

Reklama

Herbst: V Kyjeve boli mnohí demonštranti zabití snajpermi, ktorí boli vyzbrojení ruskými puškami „Master“.

Solovjov: Ale čí to boli snajperi? Po toľkých rokoch vyšetrovania nepovedali, kto to bol. Len popílili stromy na Majdane, aby zahladili stopy. My sme videli, odkiaľ bola vedena paľba, videli sme a počuli samotných „hrdinských Ukrajincov“, ako hovoria, že ako prvých zabili dôstojníkov – a nikto ich nesúdi. A u vás zabili ženu, ktorá 14 rokov slúžila v letectve USA, absolvovala štyri misie do horúcich oblastí, bola neozbrojená, nikoho neohrozovala… prečo ju zabili?

Herbst: Áno, to je tragédia, ale ona tam bola bez povolenia…

Solovjov: A tí na Majdane tam boli s povolením? Do Kapitolu sa dá ísť bez povolenia – to nie je Biely dom. Ona nikoho neohrozovala, nikto nevystrelil varovný výstrel. Keď v Minsku vyšiel naproti špeciálnej jednotke mládenec, bol zasiahnutý gumovou guľkou a zomrel, tak po tejto tragédii bol Lukašenko označený za nelegitímneho, boli uvalené sankcie. Hovorili aká je to hrôza, a že sú s ľudom Bieloruska… A teraz nikto nie je s ľudom Ameriky, hoci je tragédia, že niekoho zabili…

Herbst: Lukašenko zatvoril niekoľko desiatok tisíc demonštrantov a boli mučení.

Solovjov: To myslíte vážne, John? U vás teraz naháňajú tých mládencov po celej Amerike, hrozí im po desať rokov väzenia, vo vašej krajine je mučenie oficiálne povolené, bez súdu sú na Guantáname ľudia zatvorení už viac ako desať rokov a sú oficiálne mučení – vychádza sa pritom z toho, že nie sú na území USA. A vy mi chcete vážne hovoriť o zverstvách Lukašenkovho režimu potom, čo vaši policajti pravidelne mučia a zabíjajú ľudí, a dosvedčuje to vaše BLM a váš prezident Trump. Pritom Lukašenko vôbec nie je môj hrdina a stále ho kritizujem.

Herbst: Vy očierňujete Ameriku, odvolávate sa na BLM, a na druhej strane sa odvolávate na konzervatívcov. Vy ale viete, že tieto dve strany sa nemajú navzájom v láske…

Reklama

Solovjov: Áno, preto beriem dve rôzne strany, lebo sa zhodujú v kritike systému. Dalo by sa povedať, že konzervatívci sú porazení, a proto negatívne hovoria o systéme v Amerike. Lenže BLM sú víťazi a kritizujú Ameriku rovnako silne ako porazení konzervatívci. Je to otázka viery. Demokracia prestala byť nástrojom, inštitúciou a prešla do kategórie viery. Vy buď veríte, že je krajina demokratická, alebo nie je, ale už neexistuje spôsob, ako to dokázať. A v tom je tá tragédia.

Herbst: S tým ja, samozrejme, nesúhlasím. Boli voľby, boli zrátané hlasy, Biden je víťazom a väčšina Američanov to uznáva.

Solovjov: Boli voľby – Lukašenko vyhral. Boli voľby – Janukovyč vyhral. A v roku 2014 na Ukrajine neboli voľby vôbec. Lukašenka uznáva väčšina Bielorusov.

Herbst: My máme starú demokraciu, ktorá viacmenej funguje, ale Lukašenko má totalitárny systém.

Solovjov: O akej starej demokracii hovoríte? Celá vaša krajina je rovnako stará ako náš Boľšoj teátr. Keď hovoríte, že vaša demokracia je stará, tak vám pripomeniem, kedy Afroameričania získali volebné právo: pred 60 rokmi. Ja som Žid – odkedy môžu u vás Židia voliť? A ženy? A černosi? Ženy mohli začať voliť pred necelými sto rokmi – teda v rovnakom čase alebo o trochu neskôr než v sovietskom Rusku.

Herbst: Ale sovietske Rusko bolo totalitným systémom a žiadna demokracia.

Solovjov: A predsa ani v tom totalitnom sovietskom systéme nebol ani náznak útlaku ľudí inej farby kože ako v demokratických USA. Rozprávajte o demokracii Američanom z BLM, ktorí si myslia, že história bola úplne iná, a že Amerika nikdy nebola slobodná a demokratická. A to hovoria teraz vaše kongresmanky somálskeho a iného pôvodu, ktoré s BLM búrali pamätníky vašich demokratov s tým, že išlo o otrokárov a obchodníkov s otrokmi.

Reklama

Herbst: To je ich názor a môžu s ním vystupovať. To neznamená, že to nie je nesprávne. A netušil som, že ste takým zástancom BLM…

Solovjov: Nie som ich zástancom, som iba pozorovateľom a myslím si, že je hroznou tragédiou, že v Amerike je osem rôznych verzií americkej histórie, že sú ničené pamätníky. Je tragédia, že pred našimi očami veľká krajina, o ktorej sa kedysi zdalo, že vo vnútri je vzorom vzťahu k svojim občanom, sa mení na príšernú paródiu, strašnú antiutópiu. To je tragédia pre celý svet.

Herbst: Teraz je u nás nejaká kríza. My sa s tým musíme vyporiadať, ale myslím si, že si s tým napokon poradíme, aj keď sa nám to zatiaľ nepodarilo.

Solovjov: Lenže nie sú idey. Biden prichádza s myšlienkou na pomstu – nové idey nemá. Akých ľudí má BLM? Kamala Harris je nepochybne talentovaný človek, ale nemá žiadny vzťah k Afrike: ak si dobre pamätám, tak jedna strana jej predkov je z Indie, druhá z Karibiku, pričom pradedo bol otrokárom a nie otrokom. To všetko jej pripomenú. Na človeka, ktorý toho pre demokratov tak veľa urobil – Bernieho Sandersa – sa opäť vykašľali. On tak sníval o tom, že sa stane aspoň ministrom práce, ale vyzerá to tak, že mu to nehrozí. Mladí vlčiaci z demokratickej strany sú v oficiálnom rozpore s establišmentom demokratickej strany. Vidíme veľmi smutnú vec, že republikánsku stranu zničil Trump. Ľudia nemajú stranu, ktorá by zastávala ich záujmy. A nielen to – Američania si po prvýkrát v histórii dovolili roztrieštiť sa na radikálne frakcie. Nazvať svojich občanov, ktorí vyšli do ulíc, aby vyjadrili svoj názor, „vnútornými teroristami“, ako ich nazval zvolený prezident… Takže BLM nie sú „vnútornými teroristami“, ale títo bieli mládenci áno? Neozbrojená žena slúžila 14 rokov vo vojenskom letectve a riskovala svoj život pre USA, zabili ju a je „vnútornou teroristkou“?

Herbst: To je politika… Ja chápem vaše stanoviská, myslím si, že sme povedali všetko, čo k tejto otázke teraz môžeme povedať.

Solovjov: Ďakujem, John, bolo mi veľkým potešením s vami pobesedovať, o to viac, že som na svojej strane mal výhodu jazyka. Nabudúce som pripravený prejsť na angličtinu, ktorú síce nemám takú dobrú ako vy ruštinu, ale vynasnažím sa…

 

Reklama
Rozhovor Vladimira Solovjova s Johnom Herbstom v ruštine (s možnosťou titulkov) si môžete pozrieť tu:

 

 

Pošlite nám tip
Reklama

Odporúčame

Reklama

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

NAŽIVO

20:03

Rusko v stredu opätovne nezvolili na ďalšie dvojročné obdobie do Výkonnej rady Organizácie pre zákaz chemických zbraní (OPCW). Prvýkrát od vzniku OPCW tak nie je v tomto rozhodovacom orgáne zastúpené.

19:56

Izraelská armáda v stredu uviedla, že palestínske militantné hnutie Hamas začalo s prepúšťaním ďalších 12 rukojemníkov zo zajatia v Pásme Gazy.

19:48

V nemocnici v Gaze našli počas prebiehajúceho prímeria päť mŕtvych predčasne narodených detí, uviedlo v stredu ministerstvo zdravotníctva riadené Hamasom.

19:26

Ruský súd nariadil mužovi desať dní väzenia po tom, čo prstom napísal odkaz “Nie vojne” na snehom pokrytý turniket pri vstupe na klzisko v Gorkého parku v Moskve.

19:25

Poľský premiér Mateusz Morawiecki predloží parlamentu 11. decembra programové vyhlásenie novej vlády a ešte v ten deň by malo prebehnúť aj hlasovanie o dôvere. Morawiecki sa na tom dohodol s predsedom Sejmu (dolnej komory poľského parlamentu) Szymonom Holowniom v stredu.

19:25

Poľská vláda v stredu oznámila, že zintenzívni kontroly ukrajinských nákladných áut na cestách vedúcich k hraniciam v snahe upokojiť protestujúcich poľských dopravcov.

19:24

Poľská pohraničná stráž v stredu informovala, že v pondelok vyšle svojich odborníkov na fínsku hranicu s Ruskom, ktorú tento severský štát uzavrel pre zvýšený prílev migrantov z Blízkeho východu. Ruská vláda následne vyhlásila, že to bude vnímať ako hrozbu.

19:11

Premiér Robert Fico (Smer-SD) avizuje, že odvolá predsedu Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) Andreja Jurisa a pravdepodobne aj ďalších členov úradu. Fico pozval Jurisa v stredu na rokovanie vlády. Mal vysvetliť, prečo rozhodol o zvýšení cien plynu pre domácnosti o 125 % bez toho, aby o tom informoval vládu. Toto zvýšenie cien urobil úrad podľa premiéra zámerne, aby skomplikovali kroky vláde.

18:51

Miera nezamestnanosti v Rusku dosiahla v októbri 2023 nové historické minimum 2,9 %, a to najmä v dôsledku pretrvávajúceho nedostatku pracovných síl súvisiaceho s vojnou na Ukrajine. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá sa odvolala na v stredu zverejnené údaje ruského štatistického úradu.

18:47

Moskovská prokuratúra postúpila okresnému súdu Basmannyj trestné konanie týkajúce sa šírenia “fejkov” o ruskej armáde, ktoré sa začalo proti ukrajinskej speváčke krymskotatárskeho pôvodu Susane Džamaladinovovej, známej ako Džamala. Zároveň na ňu vydal v jej neprítomnosti zatykač.

18:44

Palestínske radikálne hnutie Hamas v stredu oznámilo, že počas prímeria s Izraelom v Pásme Gazy prepustilo dve rukojemníčky s ruským občianstvom.

18:34

Maďarská opozičná strana Momentum vyzvala Európsku komisiu (EK), aby preverila vládny návrh zákona o ochrane suverenity Maďarska. Vládna strana Fidesz v stredu reagovala na túto iniciatívu vyhlásením, že suverenita krajiny “nie je hračkou” a že parlament tento balík zákonov schváli ešte do konca tohto roka.

Zobraziť všetky

NAJČÍTANEJŠIE

Reklama

NAJNOVŠIE

Reklama
Reklama

NAJNOVŠIA KARIKATÚRA

POČASIE NA DNES

FOTO DŇA

Na snímke snehová nádielka v Starom Smokovci vo Vysokých Tatrách

Autor: TASR-Adriána Hudecová

Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali

Reklama
Reklama

Blog - redakcia Hlavných správ nezodpovedá za obsah blogerských príspevkov

Ivan Štubňa

Odvolávanie M. Šutaja Eštoka je dôkazom konfrontačnej politiky celej mafiánskej opozície

0icon

Posledné dni sme boli svedkami vyčíňania opozičnej mafie v poslaneckých laviciach. To, čo dokázali predviesť bolo v totálnom rozpore s poslaním poslanca. Miesto dôkazov a prvkov konštruktívnych vyjadrení zazneli hrubé urážky, klamstvá,

Zdeno Drdol

Sme pripravení robiť ďalšiu reformu školstva?

0icon

Snáď všetko, čo človek robí, opiera o svoj svetonázor, či už si to uvedomuje alebo nie. Ak ho má vhodný, tak aj jeho konanie je prevažne (žiaľ nie vždy, ale to je iná téma) zmysluplné. Väčšina ľudí na „Západe“ (to je to, kam sa teraz hrabeme aj my) si však ten

Milan Šupa

Prepnime sa do módu dávania! Žime v harmónii s univerzom!

0icon

Viete na čo slúži vesmír a v širšom poňatí i celé stvorenie? Je to obrovská škola! Je to obrovský priestor, určený na to, aby všetko čo v ňom žije rástlo, vyvíjalo sa a dozrievalo smerom nahor. Aby to bolo čoraz vedomejšie, zrelšie a dokonalejšie. Či už rastlina, zviera, alebo človek.…

Erik Majercak

Hollywood a systém Čaputová je jedným zo základných kameňov globálneho riadenia na Zemi a našej chudoby. Prečo máme filmy typu Hry o život?

0icon

Prečo máme filmy, kde hlavný hrdina zistí v akom Matrixe žije, potom niečo spraví a docieli želaný stav „a žili až pokiaľ neumreli“? Prečo sme aj týmito filmami riadení a ani o tom nevieme? Základná otázka je, prečo by kapitalisti točili filmy, v ktorých by učili ľudí ako majú zlikvidovať kapitalistov? Asi sme si už…

Ivan Štubňa

Bude izraelský národ naveky zatratený?

0icon

  Kresťanstvo je považované za náboženstvo spasenia, ktoré očakáva od Ježiša Nazaretského. Podľa biblie Boh uzavrel zmluvu s Izraelitmi, ktorí sa neskôr vyformovali do izraelského národa. Pôvodne Izraeliti pochádzali zo semit

Vášeň v Tebe

Zabudnite na krém, pleťové mlieko a vlasové prípravky. Nahraďte ich jedným produktom za 13 eur

0 icon

29.11.2023 Redakcia Vášeň v tebe - Existuje mnoho ekologických a prírodných spôsobov, ako sa starať o pokožku a vlasy. Treba si však uvedomiť, že existuje jeden výrobok, ktorý dokáže dokonca dokonale nahradiť krémy, telové mlieka a vlasovú kozmetiku. Stačí ho pravidelne aplikovať a čoskoro sa o tom presvedčíte.

Túžba po vianočnom kaktuse počas zimnej sezóny. Ako ich uspokojiť, aby sa schovali pod kvety?

0 icon

29.11.2023 Redakcia Vášeň v tebe - Zima nás nepokazí pohľadom na rastliny hýriace farbami. Útechu nájdeme v betlehemskej hviezde alebo vo vianočnom kaktuse. Fanúšikovia vianočného kaktusu ho radi umiestňujú na vianočný stôl, aby sa svojim najbližším pochválili svojou šikovnosťou na kvety. Ako prezentovať rastlinu v tom najlepšom svetle? Tajomstvom je…

S vekom sa objavujú znetvorujúce kožné zmeny. Môžete im zabrániť

0 icon

29.11.2023 Redakcia Vášeň v tebe - Škvrny, ktoré sa na koži objavujú vekom, sú často na obtiaž. Mnoho ľudí – najmä žien v strednom veku – si kladie otázku, čo robiť, aby zabránili ich vzhľadu o pár či tucet rokov. Ukazuje sa, že vo väčšine prípadov je tento typ nepekných…

Do nádoby nalievam ocot a pridávam mandarínkové šupky. Nechám to týždeň pôsobiť a stane sa zázrak

0 icon

29.11.2023 Redakcia Vášeň v tebe - Mnohé zdanlivo nepotrebné veci môžu mať naozaj fantastické využitie. Tým, že im dáte druhý život, nielenže vykonáte činnosť v duchu menšieho odpadu, ale aj ušetríte nemalé množstvo peňazí. Takto môžete využiť mandarínkové šupky. Zistite, na čo sa dajú použiť.

Dáva a berie. Manipulácia s "penny dating" bola odhalená. Ako ju rozpoznať?

0 icon

29.11.2023 Redakcia Vášeň v tebe - Aké zložité je nájsť si partnera a vybudovať vzťah? Ukazuje sa, že viac, než by ste čakali. Internetom koluje video, ktoré ukazuje vysvetlenie obľúbenej manipulačnej techniky, ktorá sa vyskytuje počas randenia. Pozrite si, ako ju rozpoznať.

Armádny Magazín

Andrej Fursov: Pred našimi očami sa vynára kastovný a otrokársky systém

0 icon

Rusko, 29. november 2023 - Moderný svet je pomerne prísne štruktúrovaný. Na vrchole stoja tí, ktorých francúzsky filozof a ekonóm Jacques Attali nazýva neonomádmi. Sú to bohatí ľudia, ktorí ľahko menia svoje prostredie, sťahujú sa z Európy do Ameriky, z Hongkongu do Singapuru. Úplne dole sú najchudobnejší ľudia, ktorí migrujú z…

Kniha Wolfganga Bittnera: Nový konflikt medzi Východom a Západom

0 icon

Slovensko, 29. november 2023 - Vydavateľstvo Torden vydalo knihu s názvom Nový konflikt medzi Východom a Západom. Autorom tejto knihy je Wolfgang Bittner.  

Blízky východ: plány na presídlenie Palestínčanov do tretích krajín

0 icon

USA, 29. novembra 2023 - Podľa nedávneho článku Davida Hursta, šéfredaktora britskej publikácie Middle East Eye, sa pred rokom traja irackí sunnitskí politici z provincie Anbar ubytovali v jednom z mnohých luxusných hotelov pri Mŕtvom mori, kde ich pripravovali izraelskí predstavitelia. Išlo o oblasť Anbar, najväčší a jeden z najredšie…

Ruská armáda je odhodlaná znovu dobyť Cherson

0 icon

Rusko, 29. november 2023 - Včera večer došlo k zintenzívneniu akcií ruských ozbrojených síl v Chersone. Predmestia regionálneho centra sú pod silnou paľbou ruských jednotiek, ktoré útočia na mesto z ľavého brehu Dnepra. Túto správu okamžite komentoval vo svojom kanáli TG vojenský korešpondent Alexander Sladkov.   https://twitter.com/i/stat

Apokalyptický scenár od plukovníka McGregora. Vyzýva západných šialencov hľadať kompromis s Ruskom

0 icon

USA, 29. novembra 2023 - Douglas Macgregor je plukovník americkej armády vo výslužbe, vojenský teoretik a plánovač niektorých z najväčších vojenských operácií USA. Bol jedným zo spolupracovníkov Donalda Trumpa a zastával rôzne funkcie v jeho administratíve. Bol označovaný za "poradcu Pentagónu". Po Bidenovom víťazstve demokrati prinútili plukovníka odísť zo všetký

TopDesať

TOP10 vtipných až zlomyseľných nápadov na vianočný darček

0 icon

Nezáleží na tom, či veríš na Ježiška, alebo nie, určite sa všetci zhodneme a tom, že každý miluje darčeky. A hoci Vianoce sú predovšetkým sviatkami pokoja a lásky, nájdu sa aj takí zlosyni, ktorí ich považujú za perfektnú príležitosť ako napáliť svojich rodinných príslušníkov alebo priateľov. A využijú na to práve vianočný darček! 1. "Mám 24 rokov…

Tieto bežné veci majú naozaj užitočné skryté funkcie!

0 icon

Aj keď niečo používame už mnoho rokov, niekedy zistíme, že dané veci majú niektoré ďalšie užitočné funkcie. Napríklad rezervy v knihách a zápisníkoch slúžia na ochranu poznámok pred ohňom alebo inými nepríjemnosťami, pretože výroba „prvých“ tlačených kníh bola skutočne drahá ... a ty si si myslel, že to je úplne zbytočný priestor. Diera…

Inžinieri a ich nepodarené práce: Tieto fotografie vás pobavia

0 icon

Inžinieri to majú v živote veľmi ťažké. Musia absolvovať roky driny na univerzitách a vo svojich zamestnaniach musia taktiež odvádzať perfektné výkony. To všetko kvôli tomu, aby s nimi ich nadriadení boli spokojní a oni tak neprišli o svoje zamestnanie. Nájdu sa však aj inžinieri, ktorí si zrejme nevybrali vhodné…

Ako sa zdravia ľudia z rozličných krajín?

0 icon

Ak sa chystáš vycestovať to úplne neznámej krajiny prvýkrát, v hlave máš mnoho nezodpovedaných otázok. Ako tam ľudia hovoria? Aké sú zvyky? Ako sa zdravia? Na túto otázku tu pre teba máme odpoveď.  1. Spojené štáty V

Fotografie, ktoré ti zaručene zlepšia tvoj deň

0 icon

Posaď sa na zadok, pretože dnes ti ukážeme tieto zábavné fotografie, ktoré zaručene zlepšia tvoj deň. Zvykne sa vravievať, že škodoradosť je tá najlepšia radosť na svete. Musíš si však dávať pozor, aby si sa nesmial príliš hlasno, pretože sa môže veľmi ľahko stať, že sa ti všetko vráti -…

Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali