“Máme informácie, že na Úrade BBSK sa v posledných týždňoch a dňoch horúčkovito tendruje, na poslednú chvíľu sa upravujú pracovné zmluvy a nehospodárne rozpredáva majetok Banskobystrickej regionálnej správy ciest,” uviedli ľudia z Lunterovho tímu na tlačovej besede v Banskej Bystrici.
Ďalším problémom súčasného župana mal byť odpredaj prebytočného majetku Banskobystrickej regionálnej správy ciest. Viac ako 103 položiek bolo podľa zmluvy zo septembra tohto roka odpredaných za 1 euro.
“Istá časť techniky je nepoužiteľná, ale mnohé z nich sú hodné toho, aby boli odpredané v súlade so zásadami hospodárenia s majetkom kraja,” povedal Stanislav Horník, poslanec zastupiteľstva BBSK za okres Detva. Medzi položkami, ktoré boli odpredané, je aj technika a automobily s rokom výroby 2008. “Mal byť vypracovaný znalecký posudok a mal sa odpredať za primeranú cenu, ktorá je trhová,” dodal Horník.
Ako sa ukázalo na tlačovej besede, ktorú zvolal predseda BBSK Marián Kotleba, odpredaj prebytočného majetku schválili poslanci BBSK, vrátane poslanca Horníka. Člen Lunterovho tímu Horník, ktorý má na župe zastupovať obyvateľov Banskobystrického kraja, má však problém rozoznať dátum vyradenia od dátumu výroby. Zrejme z toho dôvodu bol schopný tvrdiť, že Liaz-ky a V3S-ky zo 70. rokov, boli vyrobené v roku 2008 a mali sa odpredať za trhovú cenu.
K obvineniam sa na tlačovej besede vyjadrila aj predsedníčka predstavenstva regionálnej správy ciest JUDr. Ivana Slivková: “Banskobystrická regionálna správa ciest likvidovala prebytočný a nepoužiteľný majetok, staré vozidlá, ktoré roky stáli na strediskách regionálnej správy ciest z dôvodu, že táto technika bola nefunkčná. Väčšina tejto techniky bola vyrobená v 70. a 80. rokoch. Likvidácia tohto majetku s položkovitým zoznamom bola schválená zastupiteľstvom BBSK dňa 14. augusta 2017. Návrh bol schválený jednohlasne všetkými poslancami zastupiteľstva. Na zasadnutí bol tento majetok tiež ponúknutý primátorom a starostom obcí a prítomným poslancom, ktorí o tento majetok neprejavili záujem. Majetok bol tiež ponúknutý organizáciám v zriaďovateľskej pôsobnosti BBSK, pričom ani jedna organizácia neprejavila o tento majetok záujem.
Z tohto dôvodu bola likvidáciu majetku nútená vykonať regionálna správa ciest. Keďže na likvidáciu nemá oprávnenia, bola nútená tuto likvidáciu vykonať skrz externé firmy. Oslovili sme sedem firiem, štyri poslali cenovú ponuku. Tieto spoločnosti si za likvidáciu tohto majetku žiadali zaplatiť od 10 500 až do 26 250 eur. Jediná spoločnosť Kalamar s.r.o. bola ochotná prevziať tento majetok za jedno euro, čo bola jednoznačne najvýhodnejšia ponuka.”
Na tlačovej konferencii sa okrem zástupcov Markízy, TASR, TA3 a ďalších zúčastnila aj verejnoprávna RTVS, ktorá rovnako ako zástupcovia súkromných médií verejnosť o záveroch tejto tlačovej konferencie neinformovala.