Dlhá verzia Boxera prináša so sebou určité špecifiká: náročnejšie prejazdy ostrých zákrut a križovatiek, prakticky žiadny výhlaď dozadu, či nakláňanie sa. To všetko je daň za jeho rozmery. Príjemné sú však veľké spätné zrkadlá, ktoré dávajú aspoň nejakú možnosť vidieť, čo sa deje za autom.
Boxer je možné kúpiť iba s naftovým motorom. Pri objeme motora 2.2 litra sú na výber verzie s výkonom 110k, 130k a 150k. Trojliter disponuje 170 koňovým agregátom. My sme mali k dispozícii výkon 130 koní a počas nášho krátkého sťahovacieho testu sme dosiahli spotrebu 7.6 litra na 100 kilometrov. Časť cesty sme absolvovali na diaľnici, časť na okresných cestách pri rýchlosti okolo 90 km/h. Asi nikoho neprekvapí, že snaha o vyššiu rýchlosť má veľký vplyv na spotrebu.
Bežného vodiča prekvapí v prvom rade vzpriamený posed a k tomu odpovedajúci sklon volantu a samozrejme exkluzívny výhľad. Prístrojová doska je jednoduchá a prehľadná, dobre padnú veľkorysé odkladacie priestory nad čelným sklom. Nečakané bolo umiestnenie ručnej brzdy, ktorá ja po ľavej ruke vodiča na ťažko dosiahnuteľnom mieste.
Skúsenosť s Boxerom bola krátka, no dosť intenzívna nato, aby človeku bolo za týmto autíčkom smutno. A to nehovorím ani neskutočnej zmene si opätovnom nasadnutí do bežného osobného auta. Samozrejme, Peugeot Boxer nie je auto pre každý deň, je to auto pre výnimočné chvíle. Pre výnimočné chvíle sťahovania.