Napríklad na webe Btvt.info sa prvýkrát objavili podrobné informácie o neobvyklom a v mnohých ohľadoch protichodnom Objektu 490. Tank 21. storočia vyrobený v Charkove mal neobvyklé riešenie – pohyboval sa na štyroch pásoch. To podľa návrhárov výrazne zvyšovalo životaschopnosť, pretože strata jedného z pásov napríklad v dôsledku detonácie nepripravilo stoj o mobilitu.
“Объект 490” – последняя фантазия советских танкостроителей. Фото: https://t.co/9hpWcK2ru2 pic.twitter.com/OtEJmnqnY0
.— Komandante (@KomandanteS17) 26. októbra 2018
Vysokorýchlostné charakteristiky (až 75 km/h) zabezpečovali dva motory o celkovom výkone až 2 tisíc koní. Stroj sa navyše mohol pohybovať rovnakou rýchlosťou dopredu i dozadu.
Delo kalibru 152 mm sa nachádzalo vo veži bez posádky. Pri maximálnom uhle zdvihnutia sa delo používalo pri prekonávaní vodných bariér ako potrubie pre prívod vzduchu.
Životaschopnosť objektu 490 bola bezprecedentná aj podľa dnešných štandardov. Napríklad ochrana pred protipancierovými strelami sa rovnala dvom metrom obyčajného panciera, od kumulatívnej munície bola posádka chránená až štyri a pol metrami.
Predpokladala sa tiež inštalácia aktívnej ochrany.
Dvojmiestna posádka bola umiestnená v zadnej časti tanku, v dobre chránenej obrnenej kapse, k dispozícii mala na svoju dobu najnovšie zameriavače vrátane termokamery.
Na strechu sa montoval automatický 30mm granátomet a dva guľomety kalibru 7,62 mm.
Vojenskí experti hodnotia tento vývoj ako skutočné majstrovské dielo vojenského myslenia. Súčasne pochybujú o tom, že tento tank by mohol niekedy byť uvedený do prevádzky. Bol by veľmi nákladný a veľmi náročný na údržbu.