Londýn 11. apríla (TASR) – Britský odevný reťazec Marks & Spencer (M&S), ktorý okrem oblečenia predáva aj bytové doplnky a vybrané potraviny, zaznamenal v uplynulom kvartáli rast predaja. Za tieto výsledky vďačí najmä divízii potravín, zatiaľ čo dopyt po oblečení je v dôsledku krízy v Európe stále slabý. Informovali o tom agentúry Reuters a RTTNews.
Celkové tržby reťazca v 4. kvartáli finančného roka, ktorý sa skončil 31. marca 2013, pri konštantnom kurze vzrástli medziročne o 3,1 %. Ale obrat divízie oblečenia, obuvi a bytových textílií a doplnkov v sledovanom období klesol o 3,8 %, zatiaľ čo tržby z predaja potravín naopak vzrástli o 4 %. M&S, ktorý má svoje obchody aj na Slovensku, je tak stále viac závislý od odbytu potravín, konštatuje agentúra Reuters.
Marc Bolland, generálny riaditeľ siete obchodov so 129-ročnou históriou, je pod veľkým tlakom, aby podnikol kroky na oživenie predaja odevnej divízie M&S, ktorá aj počas minulej vianočnej sezóny svojimi výsledkami sklamala.
Divízia potravín však v 4. kvartáli profitovala aj zo skoršieho termínu veľkonočných sviatkov, ktoré tento rok pripadli na koniec marca a začiatok apríla. M&S ponúkol vo svojej sieti nové veľkonočné lahôdky, ako napríklad belgickú čokoládu, z ktorej predal až 600.000 balení. Okrem toho, britskému reťazcu sa na rozdiel od jeho európskych rivalov vyhol škandál s konským mäsom, čo tiež prispelo k zvýšeniu tržieb jeho divízie potravín.
Z hospodárskych výsledkov M&S ďalej vyplýva, že celkový obrat viac ako 700 britských predajní sa za 13 týždňov do konca marca zvýšil medziročne o 2,6 %. A to najmä vďaka predaju potravín, ktorý stúpol o 6,3 % a pomohol eliminovať pokles odbytu nepotravinárskeho tovaru o 2,2 % na celkové výsledky britských obchodov M&S.
Tržby M&S v zahraničí v poslednom kvartáli obchodného roka tiež vzrástli, a to medziročne o 6,7 %.