Táto reklamná kampaň šokovala veľkú časť spoločnosti Symbolom odporu sa však pre média stali katolíci a sympatizanti hnutia La manif.pour tous. Denník Le Figaro v článku pod názvom „ Katolícka fronda proti kampani Gleeden“, referoval o množiacich sa prípadoch, kedy sa ľudia snažili strhnút vylepené plagáty a to aj napriek pokute 60 eur, ktorú dostali členovia hnutia Strážcov (blízkemu hnutiu La manif) za poškodenie zhruba dvadsiatky plagátov. “Samozrejme, že som znovu začal, v žiadnom prípade nenechám bez odozvy tento deštrukčný odkaz, ktorý je v rozpore s hodnotami ľudskej lásky,“ citoval denník jedného z členov hnutia, ktorý sa odvolával na povinnosť občianskeho odporu.
Obrázky jabĺk na niektorých plagátoch zase zmenené sloganmi ,ktoré popripisovali odporcovia kampane : „nevera vážne poškodzuje šťastie a sebeúctu“, „manželia si sľubujú vzájomnú vernosť (občiansky zákonník)“. Jeden z čitateľov denníka reklamnú kampaň stručne ohodnotil slovami: „Nevedel som, že Francois Hollande začal svoju ďalšiu prezidentskú kampaň“, v narážke na aféru s prezidentovou neverou. Denník informoval aj o priebehu kampane v Nantes, kde sa voči nej ostro ohradili opoziční politici. Le Figaro citovalo vyjadrenie riaditeľa spoločnosti Semitan, ktorá zabezpečuje v meste dopravu.“Keby sme odmietli túto reklamu mesto Nantes by bolo stigmatizované.“ Tento argument podľa denníka rozzúril katolíckeho právnika, ktorý reklamnú kampaň označil za perverznú a za porušenie 4 článku etického kódexu, ktorý uvádza: „*Obchodná komunikácie nesmie ospravedlňovať, alebo podnecovať k násilnému, nezákonnému alebo antisociálnemu chovaniu.“ Dotyčný právnik vyjadril presvedčenie, že v skutočnosti táto kampaň vadí mnohým ľuďom, ale boja sa ozvať, aby neboli zosmiešňovaní rôznymi nálepkami.“ Samozrejme, že sú to katolíci, ktorí sa mobilizujú, pretože oni sú zvyknutí na to, že sa s nimi permanentne zaobchádza ako s trpákmi,“ ironizoval.
Denník dal priestor k vyjadreniu aj spoločnosti Gleeden: “Nie sme tu preto, aby sme iniciovali neveru, ale aby sme dali prostriedky k tomu, aby to mohli urobiť.“
Ako informoval spravodajský portál Boulevarde Volataire, niektoré mestá sa rozhodli reklamu zakázať a viac než 23 000 ľudí podpísalo petíciu iniciovanú AFC (Asociácia katolíckych rodín), ktorá podala na Gleeden žalobu za porušenie zákona. Novinárka Charlotte dˇOrnellas sa v článku na hore uvedenom portáli rozoberá podrobnejšie dôvody žaloby a možnosti ako dopadne súdny proces. Pripomína, že prvé miesto výchovy je rodina a nestabilita, alebo stabilita detí od nej prirodzene závislí. „ Cudzoložstvo nie je od roku 1975 trestným činom, ale je to dôvodom pre rozvod.To nie je ani „cool“ , ani oslobodzujúce alebo progresívne. Je to chyba.“ Novinárka vysvetľuje, že AFC ide o to,aby sa justícia vyjadrila, k legálnosti kampane s ohľadom na paragraf 212 občianskeho zákonníka, ktorým si manželia sľubujú vernosť pri svadobnom obrade . „Obvinení môžu vykrikovať koľko chcú o fašizme, ale prezentované texty (zákonník) stále obsahujú vernosť ako manželskú povinnosť. Zaujímavý je aj postreh o schizofrénnej situácii starostov, ktorý daný článok s úsmevom čítajú snúbencom pri obrade, ale pritom nechcú zakázať reklamu, ktorá vyzýva k jeho porušeniu…
Svoj článok končí konštatovaním, že spoločnosť Gleeden svojimi vyhláseniami o to, ako neinicuje neveru, ale iba ponúkajú platformu, považuje ľudí za imbecilov a k reklamnému sloganu o vernosti dvom mužom ironicky poznamenáva:“ Polygamia je takisto zakázaná. Nikto by mal Gleeden o tom upovedomiť“..
Katarína Hanzlíková