Budapešť 18. decembra (TASR) – Významná väčšina maďarských voličov nerada prezentuje svoj politický názor na spoločenskej sieti, vyplýva z dnes zverejnenej analýzy maďarského inštitútu Nézöpont.
Podľa agentúry MTI inštitút na vzorke 2000 ľudí zisťoval, či Facebook je aj v Maďarsku takým účinným prostriedkom volebnej kampane, akým je napríklad v Spojených štátoch.
Na Facebooku je 65 percent maďarských užívateľov internetu, čo je 39 percent voličov. Táto spoločenská sieť je pre dospelé obyvateľstvo Maďarska skôr možnosťou pre zábavu než mienkotvorným prostriedkom, konštatoval Nézöpont.
Z užívateľov Facebooku sa 66 percent vyjadrilo, že nikdy nezdieľa články s politickým obsahom a 61 percent tvrdilo, že sa nikdy nevyjadrí k politickým témam.
Iba dve percentá opýtaných vyhlásili, že na Facebooku sledujú aktivity politických strán, tri percentá sledujú politikov a štyri percentá sledujú občianske združenia politického charakteru.
Účasť na rôznych podujatiach zvykne avizovať 21 percent užívateľov Facebooku, z nich účasť na demonštráciách avizuje päť percent a na politických udalostiach šesť percent.
(spravodajca TASR Ladislav Vallach) žab