Spolková vláda si pritom stanovila cieľ, že nemecký automobilový priemysel sa do roku 2020 stane svetovou jednotkou vo výrobe elektromobilov a Nemecko ich najväčším trhom. Do tohto termínu sa má po tamojších cestách pohybovať milión elektromobilov, vrátane vozidiel s alternatívnym pohonom, napríklad hybridov.
Na rozdiel od plánov realita vyzerá úplne odlišne. V Nemecku sú elektromobily skôr zriedkavým zjavom, podľa Bratzela sa do konca septembra predalo len 15.000 kusov. Od začiatku roka to síce predstavuje zvýšenie o 63 %, avšak zodpovedá trhovému podielu len 0,63 %. Naproti tomu predaj elektromobilov v Číne od začiatku roka vzrástol o 135 % zhruba na 100.000 exemplárov. Po celom svete sa predalo približne 350.000 elektrických vozidiel, ich globálny trhový podiel dosahuje len 0,65 %.
Z Nemecka nepochádzajú ani najpredávanejšie modely Nissan Leaf a Tesla S. Zoznamu automobiliek s najväčším predajom elektromobilov kraľuje Nissan, druhé miesto obsadil čínsky koncern BYD, trojkou sa stala americká Tesla a štvorkou japonské Mitsubishi. Až po nich sa objavujú nemecké koncerny Volkswagen a BMW.
Na podporu elektromobility je podľa Bratzela potrebné presmerovať inovácie automobiliek do riešenia troch kľúčových problémov: dojazd, infraštruktúra a cena. Dojazd elektromobilov je v súčasnosti príliš malý, sieť nabíjacích staníc príliš riedka a elektrické autá sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným spaľovacím motorom.
Nemecku navyše hrozí zaostávanie aj v oblasti výroby akumulátorov pre elektromobily, keďže najväčší výrobcovia pochádzajú z Ďalekého východu. Šéf značky VW Herbert Diess len nedávno vyzval nemecký automobilový priemysel k užšej spolupráci, nakoľko investície do vlastnej výroby akumulátorov sú pre jednotlivé automobilky finančne príliš nákladné. BMW a Daimler sa však k Diessovej výzve postavili zdržanlivo.