Pozitívom podľa rezortu bolo napríklad aj spustenie rezortného informačného systému, zníženie byrokratickej záťaže škôl vo vzťahu k ministerstvu či zabránenie prepúšťania učiteľov na obdobie letných prázdnin. Ministerstvo taktiež pripomenulo, že za obdobie štyroch rokov prišlo k poskytnutiu financií na zvýšenie počtu asistentov učiteľov v školách, príspevkov na lyžiarske zájazdy a pobyty v školách v prírode. Inovovali sa taktiež štátne vzdelávacie programy pre školy. Tie napríklad dostali financie na nákup učebníc anglického jazyka. Podarilo sa aj zabezpečenie včasnej distribúcie učebníc do škôl v porovnaní s minulým obdobím. Ministerstvo pozitívne hodnotí aj prijatie zákona o športe.
Ministerstvo ďalej uviedlo, že nové vedenie rezortu školstva, ktoré príde po marcových parlamentných voľbách, bude musieť zabezpečiť nárast objemu financií plynúcich do školstva a vedy, zmeniť systém kontinuálneho vzdelávania pedagógov, upraviť systém financovania regionálneho školstva, systém prípravy budúcich pedagógov a ďalej podporovať zavádzanie systému duálneho vzdelávania na Slovensku.
Rezort školstva ako negatívum vníma, že sa nepodarilo prijať zákon o verejných výskumných inštitúciách, ktorý by umožnil transformáciu ústavov Slovenskej akadémie vied.