“Politika lacných peňazí, globalizácia a s tým spojený presun obyvateľstva do miest za lepším životom, podporovali novú výstavbu, rast dopytu a rast hodnoty nehnuteľností na celom svete,” uviedol Igor Gogoľ, produktový manažér Across Private Investments.
„Bohatstvo najmajetnejšej časti populácie dokázalo v minulom roku podľa tohtoročnej analýzy spoločnosti Capgemini stúpnuť o takmer 9 %. Zároveň za posledných 10 rokov sa počet ľudí s čistým majetkom nad 1 mil. USD takmer zdvojnásobil,“ konštatuje Gogoľ. Podľa jeho slov sú motorom tohto vývoja krajiny rozvíjajúcich sa trhov, najmä Čína. V 21. storočí narástol priemerný čistý majetok obyvateľov v Číne až desaťnásobne na 80 000 USD, uviedla Global Wealth Report 2019.
Vývoj posledných troch rokov podľa World Wealth Report ukazuje silné prepojenie rastu bohatstva vo svete a dominancie akciových investícií v portfóliách bohatších investorov. Po neuspokojivom roku 2018 síce klesol podiel akcií v priemernom portfóliu investorov o takmer 5 %, ale návrat na pôvodné úrovne bol sprevádzaný silným nárastom akcií v roku 2019, uviedol produktový manažér Acrossu.
Prvé účty za pandémiu COVID-19 ukazujú, že dopady na svetové hospodárstvo a osobné bohatstvo budú veľké. Dôležité bude, či problémy ekonomík spojené s COVID-19 zasiahnu viac majiteľov podnikov alebo ich zamestnancov. S raketovým medzikvartálnym nárastom nezamestnaných nielen v Európe a v USA sa zdá, že za kratší koniec zatiaľ ťahajú zamestnanci, tvrdí Gogoľ.
Vývoj na finančných trhoch v roku 2020 núti investorov prehodnocovať svoje portfólia a s nimi aj tých, ktorí sa o portfólia starajú. Podľa World Wealth Report 2019 silnie medzi klientmi dopyt nielen po výkonnosti, ale aj po väčšej transparentnosti a reálnej pridanej hodnote. A to najmä v kontexte poplatkov, ktoré klienti platia. V časoch zvýšenej volatility posledných dvoch rokov tento tlak na spoločnosti ešte viac silnie. Tretina klientov deklaruje, že je nespokojná s úrovňou poplatkov, ktoré im ich správcovská spoločnosť zaúčtovala v minulom roku. „Tie spoločnosti, ktoré si chcú udržať priazeň klientov, musia na tieto trendy odpovedať väčšou transparentnosťou a otvorenosťou pri výbere investičných možností. Ponuky by mali prispôsobovať potrebám klientov, poplatkovej aj daňovej efektivite portfólia,“ uzavrel Gogoľ.