Bratislava 6. júna 2019 (HSP/Foto:Screenshot)
Dnes ich voláme slniečkari a predvádzajú nám to isté čo ich predchodcovia za protektorátu. Anonymné listy nahradili facebookove statusy a pomaľované výklady billboardy. Každý, kto s nimi nesúhlasí, má byť perzekuovaný, prepustený zo zamestnania, zbavený občianstva, alebo rovno zastrelený…
Anonymné listy s vyhrážkami, nenávistné nápisy na stenách, výzvy na deportácie, udávanie, to všetko sprevádzalo ľudí, ktorí odmietali ísť so stádom a kritizovali protektorát pod Treťou ríšou. Užil si to aj spisovateľ Karel Čapek, keď mu vtedajší prívrženci „zjednotenej Európy pod nemeckým vedením“, denne posielali desiatky výhražných listov a rozbíjali okná kameňmi.
Dnes sa nám tu títo pohrobkovia prívržencov nemeckej ríše namnožili znovu. Berlín vymenili za Brusel a fuhrera za Junckersa. Čistú rasu za multikulturalizmus a heslá „my sme súčasť ríše nahradili za „my sme Európa“.
Dnes ich voláme slniečkari a predvádzajú nám to isté čo ich predchodcovia za protektorátu. Anonymné listy nahradili facebookove statusy a pomaľované výklady, či billboardy. Každý, kto s nimi nesúhlasí, má byť perzekuovaný, prepustený zo zamestnania, zbavený občianstva, alebo rovno zastrelený.
Blaha si už našiel prelepenú menovku s nápisom „besný pes“, či pohľadnicu s velebením Pinocheta za jeho liberálne reformy. S čím sa stretol najnovšie, opísal vo svojom statuse, ktorý prinášame v plnom znení. V Mlynskej doline sa totiž objavil kontroverzný reklamný billboard, ktorý cez komerčné nástroje šíri voči nemu nenávisť:
Odkaz pre verejnosť: máš iný názor, očakávaj šikanu
Ja osobne by som len mávol rukou, ale toto nie je otázka, či Blaha alebo Fico alebo Danko alebo ktokoľvek. Tu ide o dosť nebezpečný spoločenský proces, ktorý prekračuje všetky hranice slušnosti a ponižuje ľudí s iným názorom za ich výzor a vzhľad – a to je vážny problém.
Ak sa máte v demokratickej spoločnosti báť povedať iný názor, aby ste sa nestali predmetom pubertálnej šikany, potom už nehovoríme o demokracii, ale o fašizme. A preto túto tému treba otvoriť.
Pozor, novodobí fašisti sa najnovšie neoháňajú svastikami, ale slniečkami
Nemôžeme takéto veci nechať bez povšimnutia. Ako sa hovorilo kedysi, najskôr prišli fašisti po komunistov a mlčal som, potom po Židov a mlčal som a potom po mňa a už sa nemal kto postaviť na moju obranu. Nenechajme liberálov, aby takto rozleptali Slovensko.
Adresátom tohto billboardu sú študenti z tamojších intrákov, ktorí sa majú vysmievať z toho, že Blaha má iný názor. A majú vyhrať tričko, ktoré ponižuje Blahu za to, aké má vlasy. Perfektné.
Kde sú hranice slniečkarskeho hejtu?
Ja len rozmýšľam, kam sú ešte slniečkari ochotní zájsť. Možno by mohli skúsiť nejakú šťavnatú výzvu na likvidáciu Blahu – to by bola reklama! Waw!
To by úplne stačil jeden jediný billboard v Bratislave a aj tak by si ho každý všimol – úplný zázrak kreativity, no nie? Prečo nezájsť až sem?
Čo poviete, kamaráti? Však tu snáď nebudeme v demokracii tolerovať iný názor! Výsmech, zloba a útoky na výzor. To je to slušné, to je to progresívne.
Tlieskajte, detičky a bežte si rýchlo kúpiť tričko, v ktorom ponižujete politika, s ktorým nesúhlasíte.
A vysmievate sa mu, že má mastné vlasy. Júúj, to ale inteligentné a múdre. Úplne, že číre duchovno. Hotová erazmovská satira. Hlbočím sa.
Firma Anwell takto zarába na naivných deckách
Niekoľko faktov: celú túto detinskú trapošinu s bilboardom v Bratislave propaguje nenávistná stránka Zomri a bulvárny internetový odvar Hospodárskych novín na svojom webe.
Firma, ktorá si zadala takúto reklamu, sa volá Anwell. Jej konateľmi sú Michal a Štefan Porubský. Firma zarába prevažne na študentoch, ktorým kopíruje študijné materiály a viaže diplomovky – peniažky od detičiek sa sypú, rehlíme sa na zlých komunistoch a vlastencoch, hejtujeme, šírime zlobu a veselo na deckách ryžujeme. Aká pohodička. Americký sen.
Peter Sekelský, Silvia Smolková, Marek Vandrák – autori nenávistnej kampane
Billboard, ktorý vidíte, vytvorila reklamná agentúra Digitálka, ktorú tvoria ľudia na obrázku – Marek Vandrák, Silvia Smolková a Peter Sekelský. Dvaja načačaní hipsteri a dievča s roztiahnutými nohami. A všetci plní zloby a nenávisti.
Kedysi takýchto intrigánov a podliakov v románoch vykresľoval Dickens ako Uriášov Heepov a ľudia nimi pohŕdali – dnes sa označujú ako “kreatívci” a my im vraj máme tlieskať za ich báječné reklamné nápady. Čudná doba.
Ja len, že všetci títo traja význační “kreatívci” sú kovaní slniečkari, ktorí podľa svojich profilov roky nenávidia Smer, Fica, Blahu, svoje profily majú oblepené Slušnými Slovenskami a už v minulosti kopali do Andreja Danka a ďalších koaličných politikov.
Reklama zadarmo
Najnovšie som terčom ja, čo mi samozrejme lichotí – ak ste pre slniečka hlavným terčom, znamená to, že to robíte dobre.
A áno, je to reklama zadarmo na moju stránku. A je fajn, že výrazy ako “deti hamburgerov” takto pekne zľudoveli. Teším sa, detičky, že vás tak vytáča, že tu na mojej stene nemôžete nadávať ako v štvrtej cenovej a trolov blokujem. Tak je to fajn. Beriem s úsmevom.
Však vy okúsite kapitalizmus, detičky – a bude po smiechu
A jasné, tí, študenti, ktorí chcú len zapadnúť do stádečka, sa budú hrozitánsky zabávať, že aha, Blaha nemá rád Západ a Ameriku, no chápeš, exot, hahahaha.
V pohode, však ich ten kapitalizmus za pár rokov zomelie, teraz si na intráčiku spriadajú plány, ako dobyjú svet ako druhý Bill Gates a o desať rokov budú robiť za pár sto eur zhrbení v nejakej korporácii, kopa dlhov, poníženia a vykorisťovania – a potom si spomenú na to, akí boli naivní a hlúpi.
Mladí múdri ľudia sa zamyslia
Ale pozor, medzi mladými ľuďmi nie sú len hamburgeroví konformisti. Je tam kopec inteligentných ľudí, ktorí chcú meniť svet a premýšľajú nad utrpením pracujúcich ľudí, nad konzumerizmom, nad ekologickou devastáciou, nad rastúcou mocou bánk a korporácií.
A tí sa pri pohľade na takýto billboard možno zamyslia, koľko vojen spáchali Američania a ako západná individualistická kultúra a biznis ubližujú Slovensku.
A možno si otvoria niektorú z Blahových kníh a začítajú sa o tom, koľko chudoby, hladomorov a vojen napáchali ich slávne západné mocnosti a korporácie.
Čiže nie, fakt mi nevadí, že sa slniečka snažia komerčne zarábať na politickom hejte – pokiaľ je to len politika, je to v poriadku. Som na Slovensku nositeľom vyhranených ľavicových názorov, takže fóriky o Leninovi beriem naozaj s humorom.
Vysmievať sa z výzoru fakt nie je satira, detičky, už to konečne pochopte
To, čo považujem za primitívne a nebezpečné, sú útoky na výzor. Vysmievať sa jednému za “mastné vlasy”, druhému za to, že je “tučný”, tretí je akože smiešny “hranatou” hlavou a tak ďalej… A na tomto stavať antikampaň? Takto burcovať živočíšny hejt?
Toto ako vážne ideme klasifikovať ako humor? A dávať tomu priestor v médiách? A veselo sa tváriť, že to nie je šírenie pubertálnej nenávisti, ale politická satira? Akože toto je Voltaire? Toto je Diderot? To nemyslíte vážne!
A poďme to využiť v propagácii EÚ! Bilboardy o mastných vlasoch, vulgárne osočovanie na Zomri, vyhrážky fyzickou likvidáciou? Toto akože ideme legitimizovať?
Dostaňme ich z anonymity, nech sa hanbia
Tu je niekde tá hranica, ktorú tie decká nechápu. A aj preto hovorím o liberálnom terore. O slniečkarskej totalite. O neschopnosti udržať politickú diskusiu v politickej rovine a neťahať do toho rodinu, výzor a osobnú nenávisť.
Chcem, aby sa takíto ľudia, ehm, “kreatívci” hanbili za to, čo robia. A budem zverejňovať ich tváre. Aby každý vedel, že toto sú oni. Tí, ktorí šíria nenávisť a zarábajú na tom. Lebo pod rúškom anonymity a firemných značiek je strašne jednoduché kopnúť si do človeka.
Toto je to Slušné Slovensko?
Rozdiel medzi nami, decká, je v tom, že kým vy sa vysmievate tomu, čo ja mám na hlave, vy ste na smiech pre to, čo máte v hlave.
A takéto bilboardy sú vašou vizitkou. Nemáte morálku, nemáte dôstojnosť a nemáte cit pre mieru.
Ak vám za toto zatlieska zakomplexovaný anonym niekde na sieti, alebo študentík vracajúci sa z diskotéky po siedmom poháriku, to nech vás nemýli – toto nie je slušnosť. A toto nie je normálne. V žiadnej krajine, v žiadnej kultúre, v žiadnej galaxii.