Bratislava 17. júna 2021 (SITA/HSP/Foto:Facebook/OVB Allfinanz Slovensko)
Zapracovanie princípov spoločenského, environmentálneho a sociálneho riadenia spoločností (ESG) do firemnej stratégie považuje za dôležité až 9 z 10 riaditeľov firiem vo svete. Udržateľné a zelené riešenia, ktoré zaviedli počas pandémie, si chcú udržať aj naďalej. Najvyššiu prioritu celkovo má sociálna zložka ESG. Vyjadrilo sa tak 96 % top manažérov. V maloobchode však dominuje udržateľnosť. Tieto zistenia vyplynuli z prieskumov, ktoré realizovala spoločnosť KPMG
Firmy, ktoré môžu dôveryhodne preukázať, že plnia svoje etické, sociálne a environmentálne (ESG) sľuby, získavajú podľa prieskumu značnú konkurenčnú výhodu. Až 80 % spotrebiteľov chce nakupovať od značiek, ktoré vyznávajú ich hodnoty. Tento fenomén zostáva rovnaký naprieč krajinami, generáciami aj príjmovými skupinami. Deväť z desiatich spotrebiteľov sa vyjadrilo, že je ochotných zaplatiť viac za nákup od etickej značky, ktorá dáva spoločnosti niečo späť. Každý štvrtý spotrebiteľ v prieskume odpovedal, že zodpovedné správanie sa firiem zmenilo jeho nákupné rozhodnutia.
Lídrom v ESG sú firmy zo sektoru finančných služieb, no záujem o zapracovanie týchto princípov stúpa aj v energetike. Šesť z desiatich energetických svetových firiem kladie aktuálne dôraz na zavedenie ESG do firemnej stratégie. Podľa prieskumu z jari 2021 až 43 % energetických spoločností označilo za najväčšie riziko pre svoje podnikanie práve environmentálne a klimatické hrozby. Pritom v minulom roku túto obavu priznalo iba 14 % firiem.
KPMG je globálna sieť firiem poskytujúcich služby v oblasti auditu, daní a poradenstva. Pôsobí v 146 krajinách a zamestnáva viac ako 227-tisíc ľudí. KPMG International Limited je súkromná anglická spoločnosť s ručením obmedzeným. Spoločnosť KPMG Slovensko je nezávislým členom medzinárodnej siete KPMG a na Slovensku pôsobí od roku 1991. V súčasnosti zamestnáva viac ako 300 ľudí a má 12 partnerov. Je audítorskou a poradenskou spoločnosťou.