„Známa dizajnom mestských električiek a červenými laminátovými sedadlami je ikonou tatranskej železnice,“ uviedol pre agentúru SITA prednosta klubu Jaroslav Vančo. Z Popradu odvezie záujemcov do Starého Smokovca alebo na Štrbské Pleso a poobede aj do Tatranskej Lomnice. Kométa aj Trojča odchádzajú z Popradu vždy o 9:00. Cestovné lístky predávajú priamo na nástupišti ich sprievodcovia.
Kométa bola do Vysokých Tatier dodaná v roku 1913. Išlo o nákladný elektrický vozeň, ktorého hlavnou úlohou bolo prepravovať poštu. Aj interiér bol preto zariadený ako poštový úrad. „Ako jediná svojho druhu mala nákladný prevod medzi motormi a kolesami a aj rázvor kolies bol oveľa väčší ako u jej starších či mladších sestier. To jej od začiatku dávalo punc stability, veľkej sily a spoľahlivosti,“ vysvetlil Vančo. V zime na prelome rokov 1922 a 1923 na ňu železničiari namontovali snehový pluh a odvtedy fungovala tatranská železnica aj počas zimy. „Kométa dostala svoje meno práve pri pluhovaní. Keď sa malá električka rútila po trati veľkou rýchlosťou a rozrážala záveje tvoril sa za ňou dlhý chvost zvíreného snehu. Ak sa k tomu pridali aj iskry z pantografu, prezývka bola na svete,“ vysvetlil prednosta klubu, vďaka ktorému dostala neskôr Kométa druhú šancu. V roku 1977 bola oficiálne vyradená a mala byť zošrotovaná. Tím nadšencov železníc ju však dokázal zachrániť. „V roku 1983 Československá televízia potrebovala starú električku do práve nakrúcaného seriálu Rodáci. Pomohla finančná injekcia a oprava sa vykonala priamo v rušňovom depe v Poprade,“ priblížil Vančo. Neskôr, po získaní potrených povolení, jazdila Kométa sporadicky pri príležitosti rôznych výročí až do roku 2011. Počas búrky ju však v stanici Tatranská Lomnica zasiahol blesk a poškodil veľkú časť elektrických rozvodov. „Dva roky stála nepojazdná, až kým sme nenašli vhodného sponzora,“ dodal prednosta klubu, podľa ktorého išlo o známu firmu, ktorá v minulosti práve do takýchto električiek vyrobila motory a elektrické zariadenia. Pomohli aj ďalší sponzori, vďaka ktorým sa podarilo vyzbierať potrebnú sumu na opravu. Tú vykonali v Železničných opravovniach Vrútky. Od augusta 2013 už opäť jazdí na trati tatranských železníc.
Okrem Kométy sa klubu podarilo zachrániť aj prívesné vozne č. 12 z roku 1908 a č. 16 z roku 1911. Oba sú vzácne, zrekonštruované a počas jázd s Kométou sa môžu záujemcovia odviezť aj v nich. Celková kapacita historickej súpravy je 80 miest na sedenie.
Občianske združenie Veterán klub železníc Poprad sa však snaží aj o návrat na železničnú trať ďalších historických strojov, ako sú napríklad Škoduľa z roku 1931, Tatrovka z roku 1952 či ďalšie.