Školskí psychológovia sú v súčasnosti platení najmä cez projekty z Európskej únie. Cieľom ministerstva je zamerať sa na prevenciu šikany, rizikového správania, ale aj na prácu so žiakmi s poruchami učenia či zdravotným znevýhodnením. Gröhling priblížil, že v budúcom roku počítajú so stovkou nových psychológov. Dodal, že nasledujúce roky by sa ich počet mohol pravidelne zvyšovať o zhruba 70 psychológov, pričom vychádzajú z reálneho počtu absolventov a ich záujmu pracovať v školstve. „Nevieme skokovo navýšiť počet psychológov a dostať ich na každú jednu školu,“ poznamenal minister. Doplnil, že spočiatku by mohol jeden psychológ poskytovať poradenstvo aj okolitým školám.
Rezort chce z rozpočtu podporiť aj digitalizáciu, a to najmä pre druhý stupeň základných škôl a následne pre stredné školy. Postupne plánuje zaistiť digitálne technológie nielen pre žiakov, ale aj učiteľov a podporiť tak ich digitálne zručnosti a gramotnosť. Finančne zabezpečiť plánuje aj pozíciu správcov siete, ktorá by mala byť pre plánované zmeny na školách potrebnejšia. „Školstvo chceme digitalizovať, odstrániť byrokraciu a chceme čoraz viac využívať elektronické maturity či overovanie vedomostí. Toto všetko by postupne mohli na školách zabezpečovať správcovia siete,“ priblížil minister.