Pravidlá boli primitívne: na monitore počítača sa zobrazovali dve fotografie rôznych produktov, ich ceny a predpokladaná výhoda z ich opätovného predaja.
Účastník experimentov mal vybrať optimálny variant akcií a predpovedať, čo by urobil predchádzajúci “hráč” na jeho mieste.
Pri sledovaní reálnych hráčov a ich predstáv o správaní neexistujúceho partnera, sa vedci pokúšali pochopiť, či správanie testovaných ovplyvnilo zhliadnutie akcií prístroja. Ukázalo sa, že akcie umelej inteligencie naozaj ovplyvnili účastníkov, viedlo to k väčšej alebo menšej lenivosti, obozretnosti alebo netrpezlivosti v porovnaní s tým, ako sa správali samostatne.
Zaujímavé je, že samotní účastníci testovania si toho neboli vedomí a mysleli si, že ich názor a správanie sa po pozorovaní umelej inteligencie nezmenilo.