CNG je skôr novinka. Na Slovensku je iba niekoľko CNG plniacich staníc a ďalšie sa budujú len veľmi pomaly. V Poprade bola dokonca CNG stanica krátko po vybudovaní zrušená. Práve dostupnosť plniach staníc je v prípade CNG kameňom úrazu. Spoločnosť SPP rozvoj CNG na Slovenku podporuje, avšak výsledok je stále neistý. Je však pozitívne, že na Slovensku v predaji niekoľko áut s vstavaným CNG pohonom: Opel Zafira, Volkswagen Touran alebo Fiat Panda. Za výhodu CNG pohonu možno považovať tiež nízke emisie oxidu uhličitého. Za nevýhodu možno považovať, podobne ako v prípade LPG, negatívny dopad na objem batožinového priestoru.
Cena za prejdenie 100km. V kalkulácii nižšie uvádzame približnú cenu LPG/CNG v porovnaní s bežne dostupným dieslovým motorom potrebnú na prejdenie 100 km. Naša kalkulácia obsahuje približnú spotrebu auta pre jednotlivé alternatívy. Do kalkulácie neboli zarátané náklady na zaobstaranie auta, ani dodatočné prevádzkové náklady, či predpokladaná doba životnosti.
LPG – cca.8,6l/100km x 0,70 euro = 6,2 euro/100km
CNG – cca. 5l/100km x 1,22 euro = 6,1 euro/100km
Diesel – cca. 5,6l/100km x 1,40 euro = 7,84 euro/100km
Záver. Je praktické kúpiť auto, ktoré má LPG alebo CNG vstavané. Avšak v tomto prípade kupujúci narazí na veľmi obmedzený výber dostupných áut. Prerobenie auta na LPG/CNG pohon predstavuje dodatočné náklady v rozmedzí 1000 až 2000 euro. Na základe našej jednoduchej kalkulácie môžeme povedať, že rozdiel v cene na 100 km medzi LPG/CNG a dieslom nie je závratný a prestavba auta predstavuje dodatočné náklady a prípadný výber vhodného pohonu treba dobre zvážiť.