Rozprávka Peppa Pig sa totiž dostala na zoznam zakázaných obsahov, spolu s nahotou, mužmi, ktorí sa obliekajú ako ženy, strelnými zbraňami, náboženskými prejavmi a iným kontroverzným obsahom, ktorý negatívne vplýva na čínske obyvateľstvo.
Postavička z dielne BBC je veľmi populárna medzi čínskymi deťmi, odkedy vstúpila na čínsky trh v roku 2015, ale v poslednom čase si ju obľúbili aj mladší dospelí patriaci do čínskej subkultúry Shehuiren, do ktorej patria ľudia slabo vzdelaní bez stabilnej práce a nesúhlasiaci s mainstreamovým prúdom vládnucej komunistickej strany.
Sledovanie Peppa Pig pomáha zdokonaľovať sa v angličtine. V novembri 2017 sa však čínski rodičia sťažovali, že ich deti sú závislé na tejto postavičke a opakujú jeho správanie, napríklad sa začali kĺzať a skákať do kaluží. Používatelia internetu zistili aj to, že dej prezentuje zložitú spoločenskú realitu.
Štátne noviny Global Times konštatujú: “Na prvý pohľad je veľký kontrast medzi ružovou a detinskou Peppa Pig a lajdákmi zo shehuiren. Ale podľa odborníkov, kombinácia týchto dvoch demonštruje rastúcu silu on-line subkultúr medzi mladými Číňanmi.”
Hromadne sa začali predávať obrázky, samolepky a tetovačky s postavičkou Peppa Pig. Na Taobao, najväčšom e-shope v Číne, sa za jeden mesiac predalo asi 30 000 samolepiek a 110 000 hodiniek s motívom Peppa Pig. Na Sina Weibo, čínskej obdobe Twitteru, si #PeppaPig získal 310 miliónov hostí a na čínskych videostránkach sa príbehy postavičky pozerali vyše miliónkrát. Dokonca v Tibete si jeden zákazník objednal amulet Budhu s portrétom Peppa Pig.
“Po tom, čo Peppa Pig začal tento podvratný odtieň, niektorí odborníci uviedli, že popularita kreslených filmov medzi dospelými odhaľuje sociálnu psychológiu lovu noviniek a navádzania na nesprávne, čo by mohlo negatívne ovplyvniť čínsku pozitívnu spoločenskú morálku,” podotýkajú Global Times.