Pre Čínu a Indiu existujú dobré dôvody, prečo by mala byť posilnená elektrická mobilita. Mestá oboch krajín trpia vysokými emisiami výfukových plynov a spotrebitelia musia platiť relatívne vysoký podiel dane z benzínu. Čínska vláda dúfa, že v roku 2025 budú približne pätinu všetkých predajov automobilov v krajine predstavovať elektromobily – čo zodpovedá zhruba 7 miliónom vozidiel. Vládny think-tank v Indii dokonca vyžaduje, aby od roku 2032 bolo v krajine možné zakúpiť už len autá na elektrický pohon.
Tieto oznámenia z Číny a najmä z Indie však môže byť v najlepšom prípade realizované len čiastočne. V súčasnej dobe je drvivá väčšina elektrických automobilov príliš drahá a majú príliš krátky dojazd, aby rozvírili automobilový trh. Pozorovatelia majú tiež za to, že rozsiahle štátne dotácie sú nevyhnutné na zavedenie nových technológií v tejto oblasti.
Kým IEA očakáva prudký nárast elektrickej mobility v najbližších rokoch, pohonné hmoty na báze ropy budú aj naďalej dominovať. V roku 2025 by podľa odhadov malo na svete jazdiť asi 30 miliónov áut na elektrický pohon a až 150 miliónov v roku 2040. Avšak 150 miliónov áut na elektrický pohon podľa správy znížia spotrebu ropy len približne o 1,3 milióna barelov za deň.