Snehové reťaze. Klasické oceľové reťaze predstavujú účinnú pomoc pri jazde do kopca pokrytého súvislou vrstvou snehu. Nasadenie reťazí si vyžaduje istú dávku šikovnosti. Nie je vhodné jazdiť s reťazami rýchlosťou vyššou ako 50km/h. Tiež nie je vhodné mať nasadené reťaze na ceste bez snehovej pokrývky, môže dôsť k ich pôškodeniu. Ich cena sa pohybuje medzi 60 až 200 euro. Treba si však dať pozor na lacné modely z hypermarketov, lebo pretrhnutá reťaz môže narobiť veľa škody.
Textilné reťaze. Predstavujú alternatívu ku kovovým reťaziam a ich výhodou je jednoduchšia montáž, menšia hlučnosť, minimálne riziko poškodenia hliníkových diskov. Nevýhodou je však menšia odolnosť voči opotrebeniu a slabšia priľnavosť na ľade. Zdá sa preto, že kovové reťaze sú predsa len lepšou voľbou.
Piesok a lopata. Občas sa stane, že sa auto dostane na snehu a ľade do úzkych len v niektorých krátkych úsekoch. Vtedy stačí len posypať šmykľavú vozovku pieskom, aby sa auto dokázalo rozbehnúť. Na takého prípady je vhodné v zime pribaliť do kufra plastovú lopatu a fľašu s pieskom. Tento prístup je časovo oveľa menej náročný ako nasadzovanie reťazí.
Pohon 4×4. Auto s pohonom 4×4 je na snehu nepochybne stabilnejšie a umožní výjazd na miesta s vyššou nadmorskou výškou. Ale vzhľadom nato, že v našom zemepisnom pásme sú zimy skôr mierne, je investícia do pohonu 4×4 len kvôli jazde na snehu skôr zbytočná. Navyše na miestach, kde je prikázané použitie snehových reťazí, ich musia použiť aj autá s pohonom všetkých štyroch kolies.
Zima je najnáročnejšie ročné obdobie pre vodiča aj pre samotné auto. V prípade bohatej snehovej nádielky je situácia ešte zložitejšia. Ak navštevujete lyžiarske strediská alebo často prechádzate horskými priesmykmi, odporúčame pribaliť od kufra kovové snehové reťaze alebo aspoň fľašu piesku. Keď to s horami a snehom myslíte ozaj vážne, pouvažujte aj nad pohonom 4×4.