Washington 2. marca 2017 (HSP/breitbart.com/Foto:TASR/AP-Mark Lennihan)
Značka Starbucks Coffee dostala závažný úder po tom, čo spoločnosť ohlásila, že príjme 10 000 moslimských ´utečencov´. Reagovala tak na dočasný zákaz cestovania nariadený prezidentom Donaldom Trumpom v januári.
Starbucks patrí medzi spoločnosti, ktoré hneď na začiatku kritizovali prezidenta Trumpa za dočasné zastavenie imigrácie zo siedmych krajín spojených s rizikom terorizmu indikovaných už Obamovou administratívou. Ako odpoveď gigant s kávou prisľúbil najať do pracovného pomeru 10 000 moslimských utečencov počas piatich rokov ako protest proti Trumpovmu nariadeniu.
Odkedy však spoločnosť vydala svoje proti-Trumpovské vyhlásenie, jej značka stráca medzi zákazníkmi svoju príťažlivosť. Úroveň vnímania značky Starbucks po januárovom vyhlásení výrazne klesla podľa prieskumu YouGov, ako uvádza Yahoo Finance.
Týždeň pred januárovým vyhlásením ohľadom utečencov 30% respondentov uviedlo, že by zvážilo minutie peňazí v Starbucks. Ale po tomto vyhlásení spadlo toto číslo na 24%, ako ukazuje prieskum.
Prieskum ukazuje, ako potenciálni zákazníci vnímajú značku spoločnosti a skúma, či „za posledné dva týždne počuli niečo o značke cez reklamu, správy alebo ústne podanie a či to bolo pozitívne alebo negatívne.“
Vyhlásenie spoločnosti okamžite vyvolalo pobúrenie verejnosti a výzvy na bojkot Starbucks na Twitteri #BoycottStarbucks. Mnoho Američanov sa čuduje, prečo chce Starbucks uprednostniť utečencov pred zamestnávaním Američanov – hlavne napríklad amerických vojenských veteránov.
Nakoniec bola spoločnosť donútená vydať druhé vyhlásenie, aby vysvetlila americkým vojenským veteránom, že to, že ich nenávidí, vlastne nie je pravda.
Viktória Dandárová