Podľa Andreja Klimenka je v blízkosti Kerčského prielivu údajne zablokovaných spolu 16 lodí, z ktorých tri – Industrial Cape, Omar Trader a Noordvliet, čakajú na odbavenie už vyše týždňa. Problém podľa všetkého spôsobilo predchádzajúce zadržanie ruského tankera „Mechanik Pogodin“ v ukrajinskom čiernomorskom prístave Cherson.
V reakcii na uvedený incident sa bývalý veliteľ ruskej čiernomorskej flotily admirál Vladimír Komojedov vyjadril, že Moskva by mala odpovedať na zadržanie ruského tankera zablokovaním Kerčského prielivu. Ukrajinské prístavy v Azovskom mori by v takom prípade boli konfrontované s faktickým embargom na prekládku životne dôležitých komodít (obilie, uhlie), ktoré prúdia cez Mariupoľ a Berďansk. Pre kyjevský režim by to bolo o to nepríjemnejšie, že z Mariupoľa sa od roku 2014 snaží vytvoriť nové administratívne centrum Doneckej oblasti namiesto Donecka ovládaného proruskými povstalcami.
Ukrajinská tajná služba SBU ešte 10. augusta informovala o zadržaní ruského tankera „Mechanik Pogodin“ v čiernomorskom prístave Cherson. Dôvodom zadržania mala byť okolnosť, že prevádzkovateľ lode údajne figuruje na ukrajinskom sankčnom zozname. V súvislosti s týmto incidentom sa objavili informácie, že Kyjev vedie konzultácie s USA a EÚ o uvalení ďalších sankcií na ruské čiernomorské prístavy. Cieľom tohto kroku mala byť snaha odstrašiť Rusko od prípadnej blokády Kerčského prielivu.
Gabriel Gačko