Výskumu sa zúčastnilo 233 ľudí oboch pohlaví. Mali ohodnotiť dva obrazy, „dobrého Dana” a „Davea pozéra”. Dan si podľa scenára určeného Krugerovými kúpil nové praktické auto. Dave si kúpil ojazdené auto, utratil naviac peniaze za novú farbu, špeciálne kolesá a drahý stereo systém. Oba zaplatili za automobily rovnakú čiastku, asi 20 tisíc dolárov.
Účastníci ich hodnotili v niekoľkých aspektoch, vrátane rodičovských zručností, príťažlivosti a záujmu o vzťahy.
Výsledkom bolo, že u položky týkajúcej sa dlhodobých vzťahov dostal Dan 67 bodov z 80, zatiaľčo Dave dostal len 43. Väčšina respondentov sa domnieva, že muži ako Dave sú náchylnejší k promiskuitným sexuálnym vzťahom a nepôsobia dôveryhodne.
„To je opakom s predstavami, že muži, ktorí ukazujú svoje prostriedky, sú atraktívni pre ženy, pretože svedčia o očakávaných budúcich investíciách pre partnera a predovšetkým pre dieťa,” poznamenala Jessica.
Účastníci intuitívne pochopili, že muži, ktorí investujú do „reklamy” svojho materiálneho blahobytu, sú menej zameraní na dlhodobé vážne vzťahy a nie sú tak ochotní investovať do rodičovských povinností než muži, ktorí si prezerajú všetko z praktického hľadiska, vysvetlil Daniel.


















