Podľa CNN vykonali vedci z Torontskej univerzity výskum, ktorého sa zúčastnilo 900 detí vo veku od 6 mesiacov do dvoch rokov. Zisťovali, koľko času trávia deti pri obrazovke a ako dobre je rozvinutá ich reč. Ďalej zisťovali, či dieťa používa krátke vety, oddelené slová alebo iba zvuky.
Ako sa ukázalo, každá zbytočná polhodina za deň, ktorú dieťa strávi pred obrazovkou zariadenia, zvyšuje šancu na spomalenie rozvoja reči.
Vedci uvádzajú, že je ešte skoro na to, aby sa robili konečné závery o podobných zariadeniach. Pretože zatiaľ nie sú údaje o tom, ako veľmi boli rodičia a pestúnky aktívni pri hraní sa s deťmi.
Okrem iného sa nepodarilo zistiť, aké sú prepojenia medzi ďalšími návyky komunikácie a medzi tým, že deti používajú mobilné zariadenia.